Discussie: Juist gemist!
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2017, 08:51   #17
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Juist gemist is het nieuwe onderwerp van “Raspoutine” hetwelke zal aantonen dat de journalistiek in ons land geen deel uitmaakt van de “schurkenstaat”.
Nee, zij brengen wel degelijk alle louche zaken die plaatsvinden in heel het land.
Vervolgens merkt men dat de televisie het niet altijd kan volgen zoals het zou moeten zijn.
In het bijzonder de openbare omroep die misschien gehinderd wordt door zijn politiek bestuur en eveneens door een gebrek aan middelen gebracht door diezelfde politieke benoemingen binnen de zenders.
Nadien merken wij dat eenmaal dat “het gesjoemel” in de actualiteit is gekomen dat de modus operandi als volgt loopt.
Justitie komt tussenbeide, is aangesproken, zij met haar politieke benoemingen gaat dus de strafklacht in handen nemen, organiseren. Wat maakt dat van dat ogenblik het onderzoek loopt. Juridisch onderzoek die al het andere gaat stilleggen.
Politieke partijen en politici zullen er verder niet meer over praten want het onderzoek loopt, dat stellen zij elke keer.
Ook de parlementen zullen gretig dit als excuus nemen.
Vanaf dat ogenblik zal de “zaak” in de vergeethoek dwalen.
Alleen de gerechtelijke procedure zal gevolgd worden en bij elke stap zal de pers de uitslag en vorderingen bekend maken.
Bij zaken die de politiek of politici treffen zal men dit jaren laten aanslepen dankzij de hulp van politieke benoemingen binnen Justitie.
Om dan te eindigen met niets – procedure fouten- seponering – of zoals in de laatste jaren de afkoping.
Zij zullen dus blijven ontsnappen dankzij die politieke oudere generatie die maar aan de bak blijft omdat zij de enige zijn die telkens opnieuw op kop mogen staan op die verkiezingslijsten welke in handen zijn van die partijen.
Deze die al tientallen jaren aan de macht zijn en waar er veel rotte appels tussen zitten nemen elke kans weg van de huidige generatie jongeren. Jongeren die de facto wel diegene zijn die over hun tijd zouden moeten kunnen beslissen.
Ouderen stellen niet meer dat onze kinderen beter zouden moeten leven dan hun eigen.
Nee, zij nemen alles in beslag van “eigen” belang overal waar zij komen en zitten.
Er zijn er zelf die ons parlement niet meer willen verlaten omdat zij in de Guinness book willen komen.
En voor één keer kan de partijvoorzitter er niets aan doen, afspraak of niet, dat is de huidige dagelijkse schande binnen de oude generatie.
De laatste jaren merken wij ook dat buiten het vetrekbonus bepaalde politici ook een superdeal mag realiseren.
Deal die zoals altijd de maken heeft met de vervreemding of gebruik van “openbaar domein” aan zeer gunstige voorwaarden die het uitbetalen van commissies mogelijk maakt.
Met spijt stellen wij dus vast dat de rechterlijke macht de moed niet heeft om aan het ganse een einde te maken.
Hier komt er dus niemand op de strafbank iets wat partijen alle macht blijft geven.
Net zoals met de “rommelkredieten” waar de “schurkenbanken” vrijuit gaan in de twee gevallen gevende het signaal van onbeperkte macht.
Onbeperkte macht die men ook kan vaststellen in onze parlementen waar meer en meer wetten er komen op gewone bestelling van partijen en van de uitvoerende macht.
Wetten die er bij hun Europa komen op bestelling van de lobby’s.
Om te eindigen met de vraag, hoe kan de politiek die zo een nalatenschap achterlaat nog in leven blijven?

2017 -Juist gemist komt eraan!

Juist gemist! 13 24.03.17

Volgens Joke Schauvliege mogen alle bomen verdwijnen met of zonder vergunning het maakt niet uit.
Vanwaar bepaalde concessiehouders het verschil niet meer weten tussen wat binnen hun bevoegdheden ligt en wat niet. Dus is de NMBS met veel plezier bomen aan het kappen. Ze noemen dat opkuis. Waarom dat de gekapte bomen er dan naast de sporen zolang blijft liggen is ook een goede vraag. Tot dat ze rot zijn of wat? Wij gaan dus langzaam naar een natuur en Vlaanderen zonder bomen. Aangezien dat de “overheden-steden en gemeenten” overal stellen <<Cosi fan tutte>>.


Mondelinge vraag van de heer François Roelants du Vivier aan de vice-eerste minister en minister van Mobiliteit en Vervoer over «het kappen van bomen langs de spoorwegbermen» (nr. 2-895)
De heer François Roelants du Vivier (PRL-FDF-MCC). - Op 17 januari jongstleden liet de NMBS aan de gemeente Oudergem per brief weten dat ze tijdens de maanden februari en maart de spoorwegbermen zou onderhouden.
Op 9 februari is men zonder verder contact met de gemeente Oudergem en zonder een stedenbouwkundige vergunning aan te vragen, begonnen met het massaal vellen van bomen.
Krachtens de wet van 1891 op de politie der spoorwegen mag de NMBS overhangende beplanting verwijderen als de veiligheid van het treinverkeer dat vereist.
De brutale manier waarop de NMBS beplantingen langs de spoorwegbermen gaat `snoeien' lijkt vaak meer op een kaalslag dan op een ecologisch verantwoord beheer van de spoorwegbermen en veroorzaakt in verstedelijkte gebieden hevige reacties, zowel bij de aanwonenden als bij de gemeenten.
Twee jaar geleden vatte het Brusselse Gewest besprekingen aan met de NMBS en met uw departement met het oog op de herziening van de verouderde wettelijke voorschriften. In de praktijk is er inmiddels niets veranderd.
Vandaar mijn vraag hoe het staat met de actualisering van deze meer dan honderdjarige wetgeving.
(Voorzitter: de heer Jean-Marie Happart, ondervoorzitter.)
Mevrouw Isabelle Durant, vice-eerste minister en minister van Mobiliteit en Vervoer. - Het incident in Oudergem is geen alleenstaand feit; gelijkaardige gevallen deden zich voor in het Brussels Gewest en in andere gewesten.
Omdat de wet op het beheer van de spoorwegbermen verouderd is, vind ik dat ze dringend geactualiseerd moet worden.
Toch is dit geen eenvoudige zaak, wegens de tegenstrijdige belangen die op het spel staan: enerzijds heeft men de rechtmatige belangen en verwachtingen van de aanwonenden met betrekking tot groenzones in stedelijke gebieden, ook voor de flora en fauna, en anderzijds de veiligheid van het treinverkeer.
Voor de afweging van die belangen heb ik alle betrokkenen, namelijk de gewesten, de aanwonenden en hun vertegenwoordigers en de NMBS rond de tafel uitgenodigd. Na moeilijke en langdurige besprekingen kan ik nu aankondigen dat over enkele weken een wetsontwerp tot wijziging van de wet van 1891 bij de Ministerraad zal worden ingediend.
De grote lijnen van dat ontwerp zijn de volgende. De gewesten zullen hun bevoegdheden inzake ruimtelijke ordening en meer bepaald inzake het vellen van bomen ten volle kunnen uitoefenen. Bovendien wordt een beleid voor het beheer van de spoorwegbermen uitgestippeld dat de veiligheid van het treinverkeer garandeert. Beplantingen worden dus niet uitgesloten voor zover de veiligheid verzekerd blijft.
De NMBS zal aan de gewesten een vergunning voor het vellen van bomen moeten vragen. De gewesten kunnen overeenkomstig hun eigen wetgeving en reglementering de aanplanting van bepaalde traag groeiende planten opleggen die veel minder gevaar inhouden en gemakkelijker te onderhouden zijn.
Over enkele weken zal de tekst klaar zijn en aan de Ministerraad worden voorgelegd. Op die manier wordt een zo goed mogelijke afweging gemaakt tussen de ecologische bescherming van die zones, de belangen van de aanwonenden en de veiligheid van het treinverkeer.
De heer François Roelants du Vivier (PRL-FDF-MCC). - Dit antwoord komt tegemoet aan de wensen van de aanwonenden, de gemeenten en de gewesten. Ik kijk dus uit naar de indiening en goedkeuring van deze tekst in de Kamer.

Vlaams parlement in plenaire zitting die opnieuw niet voltallig was door de talrijke zieken en afwezige en de bestaande cumuls.

Wat zitten zij daar feitelijk te doen? Elk stuk bevoegdheid is gedeeld met de federale en dus een “ contradictio in terminis” voor wat betreft de doeltreffendheid van een bestuur van algemeen belang. Vlamingen zijn het kotsbeu telkens hetzelfde te horen “ Ik ben niet alleen bevoegd, ik moet overleggen.” Is het Vlaams parlement met al hun politici dan nog alleen maar een “onbestuurbare” plek van postjes en poen is ook een goede vraag?

Plenaire Vergadering van 22 maart 2017

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/..._voorlopig.pdf


ACTUELE VRAAG van Wilfried Vandaele aan Joke Schauvliege, Vlaams
minister van Omgeving, Natuur en Landbouw, over het uitblijven van
een beslissing met betrekking tot de bescherming van de meest
waardevolle zonevreemde bossen


Elisabeth Meuleman (Groen)

<<Wie talmt en op de rem blijft staan, zorgt ervoor dat er nog steeds kwetsbare en waardevolle bossen in Vlaanderen verloren gaan. Ik heb vernomen in een antwoord op mijn schriftelijke vraag dat sinds de goedkeuring van het Bosdecreet in december 2015 nog 91 ontbossingsvergunningen zijn goedgekeurd. Elke dag dat er wordt getalmd, gaan er extra bossen teloor in Vlaanderen. Momenteel is de bescherming juridisch ontoereikend.>>

<< Minister, vorige week antwoordde u op mijn vraag dat het uw intentie en ambitie
was om die kaart zo snel mogelijk te laten goedkeuren. We hoopten op een mooi
verjaardagscadeau, maar dat is er niet van gekomen. Waar zit de knoop?>>

Hermes Sanctorum-Vandevoorde (Onafhankelijke)

<<De lijdensweg van de bossen mag nu eindelijk wel stoppen. Minister Schauvliege engageert zich hier nu voor de kaart, en ik denk dat de N-VA-ministers dat ook doen. Vrijdag wordt die kaart dus goedgekeurd. De vraag blijft wel: welke kaart? Het Agentschap voor Natuur en Bos heeft objectief zo’n kaart opgesteld en daarover uitleg gegeven aan het parlement. Gaat het over diezelfde kaart, of zijn daar plots enkele bossen op verdwenen?>>



Wilfried Vandaele (N-VA)

Collega Tobback, u vraagt actie, maar u weet hoe
complex het is, want dit thema stond natuurlijk al in het regeerakkoord toen wij
samen in de regering zaten. En we zijn er toen ook niet uit geraakt.
Ik heb vernomen in een antwoord op mijn schriftelijke vraag dat
sinds de goedkeuring van het Bosdecreet in december 2015 nog 91
ontbossingsvergunningen zijn goedgekeurd. Elke dag dat er wordt getalmd, gaan
er extra bossen teloor in Vlaanderen. Momenteel is de bescherming juridisch
ontoereikend.


Bruno Tobback (sp•a)
In deze eeuwig terugkerende discussie krijg ik het gevoel dat ik naar een wekelijkse aflevering van ‘De Collega’s’ zit te kijken.

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/..._voorlopig.pdf
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden