Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2014, 18:45   #94
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zoals ik elders schreef, het Russisch leger heeft daar niets te zoeken. Dit is gewoon een aanval op de soevereniteit van Oekraine.

Rusland heeft in het verleden ook al getoond hoe ze landen gewoon militair invalt en haar wil oplegt. BTW : mocht Oekraine hulp vragen van het Westen, inclusief de VS, om haar grenzen te beschermen en haar grondgebied te verdedigen, dan ben ik er niet van overtuigd dat Rusland zo'n oorlog kan winnen. Hoe dan ook, Rusland moet van Oekraine afblijven.
Oekraïne maakte tot voor kort nog deel uit van de Sovjet-Unie en ligt binnen de Russische invloedssfeer. Net zoals de VS geen Russische interventie in Mexico of Cuba zouden aanvaarden aanvaardt Rusland geen westerse militaire interventie in Oekraïne. Die zou leiden tot oorlog tussen Rusland en het Westen, en iedereen weet dat dat een rampscenario is. Net als in Georgië zal het Westen veel commentaar hebben maar niets doen.

In verschillende steden hebben inwoners duidelijk gemaakt het nieuwe regime niet te erkennen. Ik denk dat Rusland pas troepen stuurt als het nieuwe regime zal proberen die steden met geweld hun wil op te leggen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden