Los bericht bekijken
Oud 11 april 2017, 11:07   #690
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aha, hoe weet jij dat die man braaf is?

Tja, ##politie spelen kan serieus tragisch aflopen. Lijkt me al bijna een poging tot moord iemand bewust aanrijden en nadien overrijden. Die 83-jarige zal sterven in zijn cel... Poging tot doodslag wordt bestraft met 15 tot 20 jaar opsluiting...

Ik vrees dat de dader er weer te gemakkelijk onderuit gaat komen met een veel te lichte straf...

## Uit hbvl.be :

De feiten deden zich zondag rond 8.30 uur voor. Wesley Kolen en zijn vriendin reden richting Dilsen-Stokkem toen G.C., een 83-jarige Maaseikenaar, vanuit de Sint-Lambertuskerkstraat de Rotemerlaan opdraaide. De tachtiger reed daarbij in de foute richting door de eenrichtingsstraat, en kon nog net voor het koppel de Rotemerlaan opdraaien. Kolen haalde hem daarop in en dwong hem zo’n honderd meter verder te stoppen. “Ik hoorde fluitende banden, een auto die vol in de remmen ging”, zegt een getuige. “Ik zag hoe de automobilist van de eerste wagen uitstapte. Hij wilde de andere bestuurder duidelijk maken dat die wat fout had gedaan. Hij ging voor de andere auto staan, maar toen ging het helemaal mis. De oudere man reed weg en daarbij belandde de andere chauffeur op de motorkap de auto. Ik wist niet wat ik zag.”

G.C. reed zeventig meter met Wesley Kolen op zijn motorkap, waarna hij ter hoogte van het kruispunt met Kleeskensveld stopte. “De man viel van de motorkap en nog voor hij de kans had recht te komen, werd hij overreden.”

Vluchtmisdrijf

Het geschreeuw van het slachtoffer was zo luid dat heel wat buurtbewoners opschrokken. Zij liepen naar buiten en zagen hoe een getuige wilde voorkomen dat de 83-jarige verder zou rijden. Volgens sommige omstaanders probeerde G.C. vluchtmisdrijf te plegen. Een drietal mensen greep in: ze haalden de tachtiger uit zijn auto en namen zijn sleutels af. Op dat moment waren de hulpdiensten al gebeld. Wesley’s ouders kregen een telefoontje van hun schoondochter. “We zijn onmiddellijk naar daar gereden. Omdat het vlakbij was, waren we er meteen”, vertelt vader Marcel Kolen. “Wesley kermde van de pijn. De ambulanciers kwamen als eerste toe en verleenden de eerste zorgen. Toen de mug-arts kwam, hebben ze hem wat gegeven tegen de pijn en brachten ze onze zoon met spoed naar het ziekenhuis van Maaseik.”

Daar stelden de dokters een viervoudige bekkenbreuk vast. Ook Wesley’s heup bleek volledig verbrijzeld. Verder lag zijn knie open en stond zijn rug vol schaafwonden. De dertiger moest onmiddellijk geopereerd worden. Gisteravond lag hij nog steeds op intensieve zorgen. “De dokters houden hem nog zeker tot woensdag daar. Hij lijdt veel pijn en is erg moe omdat ze hem om de twee uur moeten wakker maken om hem te verzorgen. We hebben nog geen termijnen gekregen, maar het is duidelijk dat Wesley een lange revalidatie wacht”, legt de vader uit.

Over de gebeurtenissen willen ze zich niet uitspreken. “We kunnen dit gewoonweg niet begrijpen. Dat zijn ook de gedachten die door het hoofd van onze zoon spoken, maar het is aan de politie om dit te onderzoeken. We willen die mensen graag hun werk laten doen. We hopen alleen dat Wesley er snel weer bovenop komt. Dat is onze enige bekommernis”, aldus Marcel Kolen.
Er zijn hier twee daders.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden