Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2017, 21:56   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Euhm....ik zou Sputnik nu niet direct associeren met de geboorte van het internet of zelfs niet als een voorloper van het internet hoor


Daarvoor moet je al naar Napoleontische tijden en het toenmalige semafoornetwerk waardoor,bij mooi weer,een gebeurtenis die 1000 kilometer van Parijs gebeurd was aldaar ,in een paar uur grosso modo bekend kon zijn...

Of nog beter tijdens de Amerikaanse burgeroorlog (1861-1865),waarbij dankzij de noeste vlijt van de telegraafdraad-leggers, men in Washington,ook bij nacht en ontij ,veelal in een paar uur op de hoogte was van gebeurtenissen duizenden kilometers ver weg.....Naar verluid was President Lincoln een zeer frequent persoonlijk bezoeker van de telegrafiekamer van het hoofdwartier van het leger,daar "voelde" je toen de pols van de natie in oorlog....

DAT was feitelijk al bliksemsnelle communicatie,en in beide vernoemde gevallen moest men al werken met "tussenprotocollen" passend bij de overdrachtstechnologie......


Die Sputnik deed vooral....ehh.....biepbiep...op een korte golf-frequentie en als ik me niet vergis op het tempo van een fysieke parameter(temperatuur of druk...kzou het eens moeten opzoeken).Dat het ding daar geraakt was waar hij geraakt was....DAT was het mirakel....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 oktober 2017 om 22:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden