Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2017, 09:51   #154
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In wie zijn taal leg je de weg uit in Uw streek ? In uw taal of in de taal van de waal ? Maar ik denk dat ik uw soort ken( luister eens meer naar Jacques Brel)..U spreekt zelfs in uw Vlaamse streek braafjes Frans tegen die waal maar gaat achteraf wel graag kakken op die waal terwijl dat voor niks nodig zou zijn indien U wat meer lef had. . Die waal gaat dat niet doen . Conclusie respect voor de waal en geen respect voor U ..Spijtig.
Dit land zou wel normaal kunnen zijn indien U wat meer taalbewustzijn toonde. Begin gewoon eens om uw taal te spreken in plaats van te pas en te onpas Frans te broebelen alvorens hier verder eindeloos te zeveren. En hou op met te stemmen voor extreem Vaamse partijen want U durft Uw taal toch nauwelijks te spreken...kortom dat heeft geen zin.

Uw nonsens zijn hilarisch. Je droomt dat ik Frans broebel in mijn eigen streek.
Je droomt zelfs dat ik zou stemmen op extreem Vlaamse partijen.
Ook daarover weet U weer meer dan ikzelf. Wie broebelt hier vent?
En ik kak niet op een Waal; als hij maar de echte namen van dorpen en steden in mijn streek respecteert. En als U respect betoont voor tweetalige Vlamingen die zelfs steden en dorpen willen een Franse benaming geven dan
laat ik dat voor uw rekening. Ik alleszins niet.
En Jacques Snotneus ken ik ook. Ik heb me op ditzelfde forum reeds afgevraagd wat hij bedoelde met het "platte land" dat het zijne was.
Snap je kerel? Maar als zanger respecteer ik Jacques wel.
Uiteraard spreek ik mijn taal niet op dit forum. Mijn computer laat dat nog niet toe. Maar ik probeer mijn taal toch te schrijven zonder fouten.
Wat van U niet kan gezegd worden.
En ...... als het toch geen zin heeft dan zwijg je best over onderwerpen waar je zelf onvoldoende van afweet.
En taalbewustzijn betonen? Ik heb in maandbladen drie jaar artikels geschreven. Dus ik vermoed dat ik over enig taalbewustzijn beschik.
Maar ik ga niet aan uw neus hangen waarover ik schreef.
Laat mij toe te liegen en zeggen dat het in het maandblad "Voor Boer en Tuinder" was. Want anders heb je daar ook weer commentaar op te geven.
Maar ik ben zo eerlijk van te zeggen wanneer ik lieg.
Er zijn hier anderen op dit forum die leugens voor waarheid vertellen.
En nachtmerries hebben over kinderwagens op autostrades.
Ondertussen willen ook zij bepalen wie hier "shit" verkondigt op dit forum.
Wel ventje; je hoort er bij. En over dat zeveren gesproken heb ik dus van U geen lessen te krijgen. Je zevert als de beste.
Met zulke Vlamingen wordt natuurlijk gelachen over de taalgrens. Ik ook trouwens langs deze kant.
Waarschijnlijk was het daarom dat Jacques zong over het platte land dat het zijne was.
werkman is offline   Met citaat antwoorden