Discussie: Theosofie
Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2017, 00:33   #266
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik denk niet dat de uitwendige oneindigheid zich in ons lichaam kan bevinden, want de uitwendige oneindigheid zit juist buiten ons.
En ons geestelijk bewustzijn bevindt zich ook daar waar de oneindigheid zelf is, dus buiten ons.
Oneindigheid is zowel buiten als binnen ons te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=bhofN1xX6u0

Citaat:
En onze hersenen zijn hier een middel om dit bewust te worden, met name in het begrijpen daarvan (want de oneindigheid kan je niet waarnemen).
Klopt.
Citaat:
Wel is er ook een gevoel van oneindigheid, dus de ziel als bewustzijn, wat zich dan ook in het hart uit zou kunnen drukken.
Daarom dat het diepe gevoelsleven zich in het hart bevind en zich daar voelbaar uitdrukt en naargelang de aard van de emotie, ook een directe invloed heeft op onze gezondheid.
Citaat:
Of het hart hier ook een rol bij speelt om emoties uit te drukken, dat zou kunnen, maar of het hart hier belangrijker zou zijn dan de hersenen dat betwijfel ik.
Ze hebben elkaar nodig om te bestaan, maar zonder hart kan een mens niet leven, zonder hersenen wel:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...encefalie.html
Citaat:
De inwendige oneindigheid zit wel in de hersenen met name als een oneindige reeks micro-culturen.
Wat dan met je andere lichaamscellen ? Zijn die dan niet inwendig-oneindig ?
Citaat:
Maar zou het hart dan niet op zijn beurt op de voorkennis van de hersenen kunnen berusten?
Zou kunnen, maar voorlopig is alleen het tegendeel daarvan aangetoond.
Citaat:
In onze cellen leven de microwezentjes en in ons hart dus eveneens.
Die bezitten een hoger bewustzijn dan wij en het is best mogelijk dat deze microwezentjes in de toekomst kunnen kijken, daar meer over weten dan wij, wat zich dan in de cellen en hart zou kunnen uitdrukken.
Laten we dat voorlopig nog even onder de noemer ‘speculatief’ houden.
Citaat:
Maar waarom ook niet in de hersenen in de eerste plaats?
Dat is het centrum van ons bewustzijn.
Het bewustzijn van de cellen en dus ook het hart berust volgens mij op het veel hogere bewustzijn van de microwezentjes.
Ik zie eerder een correlatie tussen de evolutie van het heelal en de levenvormende kristallisatie daarvan in organische vormen, waardoor het (kosmisch) bewustzijn zich ‘individueel’ kan manifesteren en zich (eventueel) bewust kan worden van zijn oorsprong.
En weet je, mss is de wetenschap er idd nog niet klaar voor om jouw micro-hypothese te kunnen aantonen/verwerpen, maar voorlopig is dat mi niet echt noodzakelijk, om de levende god – die wij zijn - in onszelf te ervaren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden