Discussie: Theosofie
Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2017, 09:54   #272
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Oneindigheid is zowel buiten als binnen ons te vinden:
De uitwendige oneindigheid is alleen buiten te vinden en de inwendige oneindigheid alleen binnen.

Dit is de inwendige oneindigheid:


Citaat:



Klopt.

Daarom dat het diepe gevoelsleven zich in het hart bevind en zich daar voelbaar uitdrukt en naargelang de aard van de emotie, ook een directe invloed heeft op onze gezondheid.
Het hart drukt alleen heftige emoties uit, maar het normale en ook diepere gevoelsleven bevindt zich in de hersenen, die overigens ook het hartkloppen regelen.
Citaat:
Ze hebben elkaar nodig om te bestaan, maar zonder hart kan een mens niet leven, zonder hersenen wel:
Toch zijn de hersenen veel belangrijker dan het hart.
Zonder dat blijft er van de mens niet veel over.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...encefalie.html

Het staat hier dan ook als een lugubere afwijking vermeld.
Citaat:

Wat dan met je andere lichaamscellen ? Zijn die dan niet inwendig-oneindig ?
Wel zeker: allemaal.
Citaat:
Zou kunnen, maar voorlopig is alleen het tegendeel daarvan aangetoond.
Nu, Piero had een draad met dat de mens het onbewuste is, en wel om de reden dat was aangetoond dat de hersenen al begonnen te werken vóór de mens iets dacht.
Dus ook de hersenen blijken dus voor"kennis" (voor-actie te bezitten, want daarmee nog niet is aangetoond dat de hersenen denken als wij, want alleen de actie is waargenomen en niet de inhoud daarvan als denken - ook de microwezentjes zouden anders kunnen denken).
Dus waarom zouden de hersenen dan ook niet van te voren weten wanneer er een negatief beeld tevoorschijn zal komen omdat aan het hart door te geven?
En waarom alleen bij negatieve beelden en niet bij positieve?

Maar goed: wie weet dat het hart als zelfstandig orgaan kan werken buiten de hersenen om, zoals ook een kip zonder kop nog kan rennen.
Dus ik hou het niet voor onmogelijk.
Citaat:



Laten we dat voorlopig nog even onder de noemer ‘speculatief’ houden.
Mijn atoomtheorie beschouw ik niet als speculatief, maar hoe het allemaal werkt en dan met name met de voorkennis, dat wel, want ik denk dat de microwezentjes wel verder in de toekomst kunnen kijken dan slechts een paar seconden.
En hoe het hart dan aan die voorkennis komt is dan wel een probleem.
Heeft deze dan weer een apart bewustzijn buiten de microwezentjes om?
Citaat:
Ik zie eerder een correlatie tussen de evolutie van het heelal en de levenvormende kristallisatie daarvan in organische vormen, waardoor het (kosmisch) bewustzijn zich ‘individueel’ kan manifesteren en zich (eventueel) bewust kan worden van zijn oorsprong.
Dat stelt volgens mij niet veel voor.
Citaat:
En weet je, mss is de wetenschap er idd nog niet klaar voor om jouw micro-hypothese te kunnen aantonen/verwerpen, maar voorlopig is dat mi niet echt noodzakelijk, om de levende god – die wij zijn - in onszelf te ervaren.
Mijn atoomtheorie is de enige religie die het bestaan van God kan bewijzen en de zogenaamde innerlijke ervaringen van God zijn geen echt bewijs van zijn bestaan.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden