Los bericht bekijken
Oud 1 april 2015, 09:56   #42
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Voor €6000 heb je net de 2 GPU's niet die erin zitten. (Ik ga uit van een 1680 met d700 aan die prijs die je aangeeft, we hebben er zelf 2, prijs was 7700 en een pruts per stuk)
Waren idd de D700's die er in staken.

'k Heb mijn quick search hier nu niet meer open staan (en nu ook de tijd niet om ze opnieuw te gaan doen, wil ik wel eens zien als je die wil weten ), maar 'k had het equivalent nVidea er in steken en kwam toch aan die prijs.
Niet dat het an sich veel uitmaakt zenne; as said, die MacPro is idd een stevig beestje, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Citaat:
Ze hebben echt iets ongelofelijk straf in mekaar gestoken. In de periode dat ze net uit waren, waren wij serieus aan't overwegen om over te schakelen naar HP Z820's, zeker na heel het Final Cut debacle (de switch naar Adobe Premiere maakte die keuze een pak makkelijker) en toen kwamen plots de nieuwe macpro's uit. Daar kon niet veel tegen op aan die prijs. Uiteindelijk toch wel blij dat we op het Mac platform gebleven zijn. Ik gebruik heel af en toe Windows voor motion capture met de Kinect (ms sdk, met openNI bolt het gewoon in osx) en handig werkt dat toch niet (workflow gewijs).
Daarmee eh, in het pro-segment koop en stel je samen op basis van je noden.
Er zijn maar weinig pro's die ik ken, die voor graphics niet op Mac zitten, net zoals er bitter weinig pro's zijn die voor big file-servers naar een Mac uitwijken. Andere noden, andere eisen.

Citaat:
Nu in elk geval, probeer maar eens een vergelijkbaar systeem te bouwen aan die prijs (dwz e5 1680, dual FirePro 9000 en een geheugen), gaat gewoon niet.
't Zat toch stevig in de buurt . Maar doet er verder niet toe. Voor wat jij komt te beschrijven aan graphics zou ik (de dag dat ik ooit de skillset bij elkaar schraap om daar echt professioneel mee bezig te zijn) ook naar MacPro uitwijken. Maar tot zolang en voor het weinige graphics processing dat ik doe op amateur-niveau, volstaat dat Win-bakske voorlopig wel .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden