Los bericht bekijken
Oud 2 april 2017, 08:02   #76
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je redeneert als een scholier van 16, wit/zwart en zonder enige nuancering...
soms is er geen nuance mogelijk
een dictatuur veroordelen, tegen folter zijn,... dat is redelijk zwart-wit.

Citaat:
De generaal in kwestie is pas in actie gekomen nadat de nieuw verkozen president een jaar lang zijn land heeft laten afglijden naar de afgrond,
is Egypte er dan economisch beter op geworden onder al Sisi? indien niet ligt dat uiteraard aan iemand anders neem ik aan

Citaat:
de basiseconomie was ingestort en dezelfde bevolking die hem vol hoop aan de macht had gebracht nu massaal op straat kwam om zijn ontslag te eisen.
de Egyptische economie is al decennia een totale ramp, ook al onder de vorige legerchef
10 000 man ik Caïro is niet massaal hé, da's 0,000x% vd bevolking. de verkiezingsoverwinning was massaal met ettelijke miljoenen stemmers

Citaat:
Op dat moment heeft Morsi zijn troepen gebruikt om andersdenkenden met geweld te verdrijven.
alleen al die zin . Da's het leger vh Egyptische volk, niet de privé knokploeg van een individu

Citaat:
In één jaar tijd was de verkozen president 'plots' een religieuze dictator geworden die de staatsmacht gebruikte om elk protest de kop in te drukken
voor zover ik weet hebben de moslimbroeders in dat jaar geen 10 000"en andersdenkenden afgemaakt of voor onbepaalde tijd opgesloten. Nu maak je je schuldig aan geschiedsvervalsing. Ze wilden de macht van het leger breken en hen ondergeschikt maken aan het parlement, zoals het in EU-lidstaten is, dat was de reden voor de staatsgreep

Citaat:
De generaal zal nog meer gelijk krijgen als hij opnieuw vrije verkiezingen uitschrijft.
dus eerst de doodstraf voor de oppositie en dan "vrije" verkiezingen? meent ge dat echt? Ziet ge zelf niet dat er een klein probleempje is?
1207 is offline