Los bericht bekijken
Oud 21 april 2017, 00:15   #264
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Onzin, alle relevante religieuze groeperingen kunnen beroep doen op de financiering van hun eredienst, indien zij dit willen en indien ze kunnen aantonen dat ze voldoen aan de wettelijke criteria.
Nee! Er zijn honderden godsdiensten in belgie, misschien wel duizenden. Die kunnen niet allemaal erkend worden. Dat is fundamenteel onrechtvaardig.
Die criteria zijn ook opzettelijk vaag gemaakt om willekeur toe te laten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Bovendien heb ik nergens gezegd dat ik de financiering vd eredienst voor eeuwig en drie dagen in stand wil houden. Ik heb die financiering ook niet uitgevonden, ze is het resultaat van historische omstandigheden (ja, dat is ook niet uw ding, ik weet het).
Ge moet echt met deze degoutante opmerking ophouden! Mag dat eigenlijk wel van uw 'liefhebbende god ' die 'liefde' is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Ik heb er alleen voor gepleit om - in geval vd stopzetting vd financiering voor erediensten - ook een hele hoop andere subsidies ter discussie te stellen.
En dat is door mij en anderen hier al tot in den treure uitgelegd dat dat een vals argument is!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik vind het niet rechtvaardig dat gelovigen iets wordt afgenomen
Er wordt niets afgenomen van de gelovigen! Enkel van de gepriviligeerde gelovigen die meer krijgen dan de rest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
terwijl zij wel gewoon moeten blijven meebetalen voor zaken waar zij geen gebruik van maken of eventueel zelfs moreel bezwaar tegen hebben.
Dat is een valse voorstelling van de zaken. Als wij uw subsidies 'afpakken', gaat gij toch OOK minder belastingen betalen! Is dat niet goed! Die belastingvermindering gaat niet enkel naar de atheïsten, of naar de 'niet erkende' gelovigen. Kom aan, ge gaat toch geen belastingvermindering afslaan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Het enige wat jij daar tegenover stelt is ''ja maar, ik vind religie onzin, i.t.t. andere subsidies''. Dat is waardeloze argumentatie die het niveau van cafépraat niet overstijgt.
Dit is weer een flagrante leugen. Ik denk dat als ge dit volhoudt uw opperwezen heel kwaad gaat worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat is exact de reden waarom mensen zo weinig mogelijk belastingen zouden moeten betalen. Maar dat is een andere discussie.
Wel, subsidies voor religies afschaffen, en de belastingen gaan naar omlaag!

Hoe dat gij u zelf zo in de knoop kunt argumenteren, ik vind dat zeer opmerkelijk!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden