Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2017, 07:26   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Boek.be is de koepel van Vlaamse uitgeverijen. Om welke reden zou boek.be het recht hebben om een kleine, politieke uitgeverij een stand te weigeren? Behoort het dan aan boek.be om het inhoudelijk aspect van de uitgeverijen af te wegen?
Waarom zou dat niet kunnen? Ze zijn organisator, dus wat mij betreft mogen zijn invullen wat ze willen met betrekking tot hun organisatie. Het is ook het recht van een festivalorganisator om hun muziekkeuze te bepalen. Waarom zou een organisator van een boekenevenement niet hetzelfde mogen doen? Boek.be is een vzw, net zoals bijvoorbeel Pukkelpop dat is.
IK zie echt niet in waarom ze dat recht niet zou hebben. Iedereen verkeert in de mogelijkheid om een nieuw soort koepel op te richten, waarbij ze Egmont dan wel aan bod laten komen. Ik blijft het een verregaande vorm van inmenging vinden van de rechterlijke macht in de keuzevrijheid van een organisatie. Het baas in eigen huis principe is van primordiaal belang.

Ik heb dan ook in het verleden altijd verdedigd dat bijvoorbeeld werkgevers een moslim of katholiek mogen weigeren als werknemer met als enige reden hun religieuze voorkeur. Als dat niet strookt met de normen en waarden binnen je bedrijf dan hoort dat je recht te zijn. Ook dat wordt echter gezien als discriminatie. Ik ben het daar grondig mee oneens. Normen en waarden kiest een mens immers volledig zelf en als die niet overeenstemmen met die van mij dan hoor ik niet verplicht te worden om met dergelijke mensen samen te werken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 oktober 2017 om 07:29.
fox is offline   Met citaat antwoorden