Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2017, 10:33   #38
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou dat niet kunnen? Ze zijn organisator, dus wat mij betreft mogen zijn invullen wat ze willen met betrekking tot hun organisatie. Het is ook het recht van een festivalorganisator om hun muziekkeuze te bepalen.
Boek.be verkoopt standplaatsen op haar beurs. Jouw voorbeeld zou neerkomen op een festivalorganisator die geen VB'ers wil binnenlaten.


Citaat:
Ik heb dan ook in het verleden altijd verdedigd dat bijvoorbeeld werkgevers een moslim of katholiek mogen weigeren als werknemer met als enige reden hun religieuze voorkeur. Als dat niet strookt met de normen en waarden binnen je bedrijf dan hoort dat je recht te zijn. Ook dat wordt echter gezien als discriminatie. Ik ben het daar grondig mee oneens. Normen en waarden kiest een mens immers volledig zelf en als die niet overeenstemmen met die van mij dan hoor ik niet verplicht te worden om met dergelijke mensen samen te werken.
Waarom is het dan zo moeilijk om te zeggen (en aan te tonen) dat de normen en waarden niet stroken, maar wil je het enkel houden op 'die persoon heeft de foute religie'? Wat ga je zeggen als ze jou weigeren omdat je niet het juiste geloof hebt?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden