Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2011, 16:35   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat je dit zegt.
Ik vind alleen, en dit in tegenstelling tot enkele jaren terug, dat vakbonden nodig zijn.
We kunnen mogelijk niet akkoord gaan met het beleid van de vakbonden vandaag. Je kan als lid evenwel meewerken om de vakbonden in de richting te duwen waar het naartoe moet gaan. Volgens ik hoor wordt op lokaal vlak de vakbonden gestuurd door leden. Ik heb begrepen dat er vierjaarlijks interne verkiezingen zijn voor lokale besturen waar de leden zich kandidaat kunnen stellen. Als vanuit die richting een reactie komt aangaande het een of andere dan zal de top daar wel moeten naar luisteren zeker. Ik denk echter dat het moeilijk wordt als je van de verschillende lokale besturen andere signalen krijgt.

Over uw wilde stakingen. Als er een wilde staking uitbreekt dan zal dat een oorzaak hebben. Een wilde staking breekt onder de werknemers uit als er in het bedrijf iets gebeurd. Dit is een beslissing van de werknemers in kwestie. Dat kan een onheus ontslag zijn of dergelijke meer. Dit is dan ook een actie waar een vakbond niet tot oproept. Als ik in het nieuws hoor van een wilde staking (is het nu bij de lijn, NMBS of een andere firma) zal ik nooit oordelen of het terecht is of niet. Met de gegevens die je van de media krijgt kan je dit niet beoordelen. Ik ben er wel voorstander van dat er, nadat blijkt dat grondig overleg niet meer mogelijk is, er overgegaan wordt tot intelligente acties. Acties waarbij het bedrijf hinder heeft en voor de rest de andere mensen, bedrijven minimum last van hebben. Maar dat zijn moeilijke acties. Alternatief is geen actie voeren en slikken wat de bedrijven opleggen.
Dat is uiteraard wat Freelancer, aka Chipie, aka Seg schat, aka de mensen bedoelt.
Zijn levensdoel is immers werknemers en hun vakbond uit te schijten, en bazen als wilde weldoeners te beschouwen. Vergelijk zijn berichten onder zijn andere nicks, en je zal zien dat er geen enkel verschil is met zijn huidige.

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 juni 2011 om 16:40.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden