Los bericht bekijken
Oud 25 december 2011, 21:19   #90
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Pé, ik heb jou hulp nodig in deze. Ik ben niet "wetenschappelijk gevormd" en begrijp geen iota van wat mijn gegoegel naar "statistisch significant" oplevert.
"The standard error is the standard deviation of the sampling distribution of a statistic.[1] The term may also be used to refer to an estimate of that standard deviation, derived from a particular sample used to compute the estimate.

For example, the sample mean is the usual estimator of a population mean. However, different samples drawn from that same population would in general have different values of the sample mean. The standard error of the mean (i.e., of using the sample mean as a method of estimating the population mean) is the standard deviation of those sample means over all possible samples (of a given size) drawn from the population. Secondly, the standard error of the mean can refer to an estimate of that standard deviation, computed from the sample of data being analyzed at the time.
"
Wat is een standard deviation? Ik vermoed dat ik lijdt (hoor, hoor) aan die afwijking, ik proef namelijk soms van de verspreiding van de statistiek, bijvoorbeeld wanner DS weer eens de resultaten van een peiling publiceert. Bestaan er pillekes voor?

Vooruit Pé, een verschil van 10 op een totaal van 53, waarbij 23 ja en 33 neen stemmen. Is dit een betekenisvol verschil. En als dit een betekenisvol verschil is (zoals jij beweert in #33) welk besluit trek jij - als wetenschapsmens - daaruit.
Inderdaad zoals u stelt , je snapt er de ballen van en dat ik de moeite niet ga doen om het uit te leggen.
Standaardafwijking heeft er maar gedeeltelijk mee te maken :
http://www.topsupportweb.net/psywiki...l_significance)
ik krijg de link niet in orde, vreemd.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 december 2011 om 21:25.
stuyckp is offline