Los bericht bekijken
Oud 26 september 2023, 09:29   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is inderdaad een belangrijke taak van de vakbonden.

Ik kreeg enkele jaren geleden te maken met de sluiting van een bedrijf en mede door de vakbond is dat allemaal netjes afgehandeld.
Een klein jaar na de sluiting vond de vakbond echter nog een foutje in de berekeningen en ook dat hebben we (dik tegen de goesting van ex-baas) nog netjes uitbetaald gekregen. Per persoon ging dat toch al snel over +/- €2000 dus het was zeker de moeite.

En op dit eigenste ogenblik ben ik bezig met aanvraag voor erkenning van beroepsziekte en als ik de vakbond niet had gehad had ik dat al lang opgegeven.
Het is echter iemand van de vakbond die me na mijn eerste (afgewezen) aanvraag wees op allerlei zaken en me aanraadde een tweede aanvraag in te dienen. Ik verwacht nu één van de dagen de uiteindelijke beslissing maar de dokter die me onderzocht vertelde me al dat mijn dossier is aanvaard.

Dus ja; het is in principe niet goedkoop maar als je ze echt nodig hebt haal je dat er wel terug uit volgens mij.
Ik had in geen enkele van bovenstaande zaken het in mijn eentje tot een even goed eind kunnen brengen.

Alleen jammer dat je er niet langer gewoon effe kan binnenspringen zoals vroeger eh? Dat ik dan een uurtje moet wachten maakt me niet uit. Tijd zat. Ik wacht ook liever een uurtje op uitleg dan veertien dagen...

Dat hoeft ook niet. Daarvoor bestaat de HR dienst.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden