Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2015, 07:15   #40
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Het zijn diezelfde Luiksgezinden die uit protest van de Voeroverheveling naar Limburg niet langer naar de Nederlandstalige missen in de Voerstreek gingen maar naar Franstalige missen in naburige Waalse gemeenten - of... of, of, of ! - Nederlandstalige missen in naburige Nederlandse gemeenten !
Raar maar waar: dit roept herinneringen op aan iets wat ikzelf in een vorig leven meemaakte. Ik werkte toen voor een bedrijf in Brussel. De direktiesekretaresse was een Luikse dame die geen woord Nederlands sprak en zelfs mijn sociale papieren in het Frans doorgaf zodat ik overal moest protesteren om mijn dossiers in het Nederlands te laten omzetten. Tot de echtgenote van mijn baas, een Nederlandse, op bezoek kwam. Toen sprak onze Luikse ineens wel Nederlands...
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden