Los bericht bekijken
Oud 25 april 2017, 22:09   #28
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Satan is een afvallige engel (in de bijbel althans). Als god dan toch almachtig is, waarom laat hij deze dan bestaan? Leuke god; "Je moet mij gehoorzamen, maar ondertussen geef ik ook de vrijheid aan een door mij geschapen entiteit die leeft voor jullie te kwetsen."
Anderzijds, god is een onbegrensde entiteit. Alles wat we weten over fauna en flora, de fysica erachter zou zomaar door dit wezen zijn geschapen, en niet enkel hier maar overal in dit universum (en in andere?). Een entiteit zelf niet gebonden aan deze wetten (tijd, ruimte...). Dat wezen zou het dan wel wat kunnen schelen dat een man een andere man zou kussen (wat hij zelf heeft geschapen, cfr bepaalde diersoorten. Dat is niet gehoorzamen, maar grootheidswaanzin, alsof wij als nietige diersoort van enige tel zouden zijn. Gewoon omdat het in door de mens geschreven boeken staat. Dat gaat er bij mij niet in. En stel dat je het gelooft, hoe ben je ten volle zeker dat het om het woord van god gaat, en niet om dat van satan (als je de gevolgen van dat geloven bekijkt)? The biggest trick the devil pulled was not convincing the world he didn't exist, but the convince everyone he was god?
Nee, dan beschouw ik mezelf liever als agnost. Ik weet niet eens of er god is, en als die er is, kan ik die onmogelijk 'kennen'.
Hij was/is geen engel maar een jinn. Hij bestaat nog omdat hij een punt heeft gemaakt bij God... zo van 'al die jaren heb ik U trouwe dienst bewezen en dan heeft de mens mij van m'n positie gebracht.. geef mij de toestemming om zoveel mogelijk van hen mee naar de hel te krijgen en U zal zien dat velen ondankbaar zijn'. Jinn zijn een schepping op zich die niet moet verdwijnen omdat de mens er is. Die logica begrijp ik niet. Er zijn ook goede jinns blijkbaar maar over het algemeen is satan de openlijke vijand van de mens.

Maar we moeten niet al teveel discussiëren over satan of zelfs God (wat we niet eens helemaal kunnen bevatten) maar doen waarvoor we zijn geschapen, nl. God aanbidden met ons leven en hebben... of je word vervangen door ander en beter 'volk'. Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 april 2017 om 22:28.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden