Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2017, 00:08   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Toch is het een feit dat God bestaat als eeuwige en oneindige Geest, dat is de Logica van het heelal en de mens en alle leven.

Alleen is de moderne mens zo dom in de materialistische wetenschap te geloven als zou alles zomaar vanzelf en bij toeval zijn ontstaan.
En de mens zelf niet meer zijn dan een aap, aldus is de wetenschap teruggevallen tot het domme dierenrijk.
Darwin voorop.
Laten we er even vanuit gaan dat God, de schepper van alles, bestaat in zijn rol van allesziener.

Wauw, dan moet die toch wel bijzonder trots zijn daar boven wanneer hij neer kijkt op het mensdom dat hij geschapen heeft na al de oorlogen, geweld en onrecht wat er hier plaatsvindt, echt iets om trots op te zijn. Van volmaaktheid gesproken, dat kan tellen.

God van uit de hemel neerkijkend op zijn creatie;

"Hahahah, kijk daar beneden, dat heb ik geschapen, zie ze bezig met elkaar tot frikadellen te hakken, wat een lol om daar naar te kunnen kijken. En zie nu, ze sleuren elkaar in vier delen, wauw, wat tof."

Ik weet niet, maar volgens mij moet dat een heel wreed wezen zijn dat ik veel liever niet wil ontmoeten in het hiernamaals.
Laat ons vooral hopen dat de atheïsten gelijk hebben, anders staan we er heel slecht voor, zowel de gelovige als de niet gelovige, want een God zoals de uwe is niet te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 augustus 2017 om 00:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden