Discussie: Dubbelnicks
Los bericht bekijken
Oud 22 november 2014, 11:29   #17
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Ofwel keurt de moderatie elke post alvorens hem te plaatsen, ofwel 'modereert' de forumgebruiker zelf dmv de negeerfunctie en het rode driehoekje ofwel wordt de anonimiteit opgeheven en logt men in met een identiteitsbewijs en kan er normaal gemodereerd worden. Een andere mogelijkheid zie ik niet echt. Wat u probeert lijkt me een zware rots een heuvel oprollen. (Ik verheug me daar niet in tussen haakjes.)

Er is jaren geleden serieus nagedacht over welke richting met het forum uit te gaan en men is er toen niet uit geraakt vermoed ik. Elke manier van modereren creëert een ander forum en gaat andere mensen aantrekken en afstoten. Fora zijn momenteel ook niet de populairste sociale media en dus breekbaar bij ingrijpende veranderingen. Misschien is het nog het best om niemand meer te verbannen en de negeerfunctie aan te bevelen. Dan hoeven enkel nog gemelde illegale posts verwijderd te worden. Dat bespaart een hoop opzoekingswerk. Alhoewel. Dat is al eens geprobeerd zeker en heeft toen veel mensen weg gejaagd. Ik weet het ook niet.
Beste,

De negeerfunctie is er om mensen en opinies te verbergen die u persoonlijk storen.
Maar die zijn daarom niet noodzakelijk ontsieringen van het forum.
Bannen gebeurt als personen het forum misbruiken om wet of reglement te overtreden en het forum te vervuilen met getroll, gescheld, persoonlijke aanvallen, spam, etc.
Dat laatste soort acties is voor niemand interessant om lezen.

Pontifex.
Pontifex is offline