Discussie: De Economie
Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2007, 21:09   #60
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht

Maar vermits het liberalisme in tegenstelling tot bv NS of islamofascisme relatief 'waardenloos' oftewel neutraal is, is er ook na het opleggen van de 'liberale waarden' nog redelijk wat speelruimte over voor het individu. Je hebt nog steeds vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting is nog steeds groter dan in een NS-staat ofzo,... ).
Dit is je reinste onzin. Liberalisme is niet neutraal. Liberalisme is heel uitdrukkelijk niet-godsdienstig en wil liefst alle godsdienst uit de openbaarheid weren. Ze stelt de rede heel uitdrukkelijk boven het spirituele en beschouwt het als meerderwaardig.



Citaat:
Natuurlijk is het schandalig dat er een anti-racisme gedachtenpolitie bestaat, maar hoeveel mensen zijn er al spoorloos verdwenen nadat deze nieuwe 'gestapo' hen in het midden vd nacht uit hun bed kwam lichten? Hoeveel politieke tegenstanders vh regime worden in gevangenissen gemarteld zoals dat in sommige moslimlanden gebeurt?
Niet de methode maar het resultaat is essentieel.

Citaat:
Probeer es is een land als Saudi Arabië een christelijke kerk te bouwen of een pro-joodse speech te geven midden op straat. Je zult vlug zien dat er wel gradaties zijn in de beperking van persoonlijke vrijheid tussen liberale en islamofascistische landen.
Wij moeten ons niet vergelijken met islamieten. Zeker niet in een of/of verhaal.


Citaat:
De onderdrukking van fascistoïde ideeën viel trouwens wel mee voor WOII (fascistische partijen en meningen werden getolereerd), pas nadat Hitler de blijde boodschap vd Arische Suprematie kwam brengen dat men van gedacht verandert is.
Beetje heel simpel gesteld.



Citaat:
Hun afkeer van Westers imperialisme kan ik nog begrijpen, maar denk je echt dat de radicale Islam de globalisering kan stoppen?
Ze wil zelf een globalisering bewerkstelligen.

Citaat:
Bedrijven overleven enkel bij gratie vd markt (toch ook een vorm van democratie waar elke uitgegeven eurocent als een stem gezien moet worden), in jouw samenleving moet ik blind vertrouwen hebben in de goedheid van mijn medemens.
Wij moeten ook geloven dat die markt eerlijk, vrij en zonder manipulatie werkt. Quod non.



Citaat:
Is dat niet eerder iets wat je in religie/spiritualiteit moet zoeken ipv in politiek? Politiek en zingeving zijn 2 aparte zaken (in mijn ogen toch).
Ze zijn nauw verweven met elkaar.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden