Los bericht bekijken
Oud 13 september 2017, 17:14   #23
Bloem123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 augustus 2015
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig.

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ...

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.
Ik ben onlangs gedoopt en katholiek geworden, Onze Lieve Heer is het aller belangerijkste in mijn leven. Maar ik ben wel een allochtoon.
Voor God bestaan er geen volken, etniciteiten of rassen.
Voor God zijn er alleen maar zij die genade hebben gevonden in Christus.
Volks-nationalisme, Racisme en Leuzen zoals eigen volk eerst zijn dus volledig
onchristelijk en dus van den duivel.
Bloem123 is offline   Met citaat antwoorden