Discussie: Digitale bluf
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2024, 10:58   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Goedkoper? Duurder en verspilling zul je bedoelen want nieuwe meters zijn niet nodig, de oude meters meten ook en al decennia lang het verbruik en we "krijgen" geen elektriciteit, daar betalen we nu al peperduur voor.
Ik vraag me af waarom jij ooit teveel hebt betaald voor je elektriciteit?

Je kan toch al sinds die analoge meter er hangt fictieve verbruiken doorgeven? Zonder dat Fluvius dat ooit te weten komt want je moet ze niet tot bij hun meter laten.
Je had al die jaren al makkelijk slechts 1/10de of 1/20ste van je daadwerkelijke verbruik kunnen opgeven en geen mens die er ooit achter zou gekomen zijn.

Bij nader inzien: zolang er enkel analoge meters hingen kon iedereen dat. In principe waren meters niet eens nodig want iedereen kon doorgeven wat hij wou.

Ik vind het dan ook straf dat er in al die jaren dat nooit iemand (voor zover ik weet) voor de rechter heeft getrokken.

Soit, we zullen zien maar ik vrees een beetje dat je, door een energiecontract aan te gaan, door een meter te laten installeren, je toestemming hebt gegeven om de woning te laten betreden. En dat daar nu gezeur over de grondwet weinig aan gaat veranderen.

En verder ben ik het ook eens met Schoof. De leverancier bepaalt. Als ik niet naar zijn normen handel heeft hij het recht om mij niet langer stroom of gas te leveren.
De bakker mag mij ook uit zijn winkel weigeren.

Wil je dus geen digitale meter omwille van de grondwet bezorgt Fluvius u als afscheidskado nog een ingekaderd uittreksel uit die grondwet op de dag dat ze uw stroom afsluiten.
Dat lijkt me een mooie tegemoetkoming.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 februari 2024 om 10:59.
BigF is offline   Met citaat antwoorden