Discussie: Digitale bluf
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2024, 17:16   #14
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom jij ooit teveel hebt betaald voor je elektriciteit?

Je kan toch al sinds die analoge meter er hangt fictieve verbruiken doorgeven? Zonder dat Fluvius dat ooit te weten komt want je moet ze niet tot bij hun meter laten.
Je had al die jaren al makkelijk slechts 1/10de of 1/20ste van je daadwerkelijke verbruik kunnen opgeven en geen mens die er ooit achter zou gekomen zijn.

Bij nader inzien: zolang er enkel analoge meters hingen kon iedereen dat. In principe waren meters niet eens nodig want iedereen kon doorgeven wat hij wou.

Ik vind het dan ook straf dat er in al die jaren dat nooit iemand (voor zover ik weet) voor de rechter heeft getrokken.
Aan jezelf ken je de hele wereld, hé, niet iedereen is zo oerdom om te denken dat gesjoemel met meterstanden niet kan uitkomen.

Nu niet onnozel zeveren, hé!
Vroeger was er een jaarlijkse opname door de meteropnemer, dan werd dat tweejaarlijks en nu komt de meteropnemer om de vier jaar.

Hier, lees je wat bij want je loopt jaren achter, de verplichtingen van distributienetbeheerder/fluvius door de VREG:
Citaat:
Artikel 5.6.2 van het Energiebesluit2 bepaalt op dit moment3 dat de distributienetbeheerder minstens tweejaarlijks de meteropname moet laten uitvoeren door een personeelslid of aangestelde van de distributienetbeheerder.

De lijst van situaties met noodzaak tot fysieke meteropname:
https://www.vreg.be/sites/default/fi...sl-2021-27.pdf

Artikel 3.3.3, §4 TRDE en artikel 3.3.2, §5 TRDG bepaalt het volgende m.b.t. het meteropnamebeleid:
.......waar een fysieke opname door de distributienetbeheerder noodzakelijk wordt geacht om de kwaliteit van de meetgegevens te garanderen, neemt de distributienetbeheerder minstens eenmaal in een periode van 24 maanden fysieke meterstanden op, voor zover hij toegang heeft of krijgt tot de meetinrichting.
Lees VOORAL die laatste regel heel goed, hé?
"Voor zover hij toegang heeft of KRIJGT" ...die vervelende grondwet toch, er moet toestemming gevraagd en gekregen worden.....
De regimepers:
Citaat:
7 mei 2021:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210507_95233154
Fysieke meteropname gas en elektriciteit binnenkort maar om de vier jaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Soit, we zullen zien maar ik vrees een beetje dat je, door een energiecontract aan te gaan, door een meter te laten installeren, je toestemming hebt gegeven om de woning te laten betreden. En dat daar nu gezeur over de grondwet weinig aan gaat veranderen.
De meters stonden er al, daar is helemaal geen toestemming voor gegeven.
Ik weet niet wat gij doet, maar ik ga een energiecontract aan met de energieleverancier en niet met de distributeur die een meter installeert want die verkoopt geen elektriciteit/gas.

Dat "gezeur" over de grondwet bewijst wel dat fluvius bluft en liegt en dat wie de toestemming heeft gegeven voor de digitale brol, zich weer ferm heeft laten vangen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En verder ben ik het ook eens met Schoof. De leverancier bepaalt. Als ik niet naar zijn normen handel heeft hij het recht om mij niet langer stroom of gas te leveren.
De bakker mag mij ook uit zijn winkel weigeren.
De leverancier bepaalt?
Daarom maken ze zoveel reclame om zoveel mogelijk klanten te werven om gas en stroom aan te kunnen verkopen....
De leverancier bepaalt just niks, als die te duur wordt, dan is er keuze genoeg voor de consument om over te stappen naar een concurrent die goedkoper is. Wie betaalt, die bepaalt....

Kromme vergelijking, de bakker levert geen verplichte, openbare dienst van basisbehoeften aan de bevolking.

Gij en schoof moeten eens dringend het contract met je energieleverancier nalezen - niet van jullie distributeurs, hé - en ook eens consumentenrechten opzoeken maar dat vindt je misschien ook maar gezeur, net zoals je grondwettelijke rechten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wil je dus geen digitale meter omwille van de grondwet bezorgt Fluvius u als afscheidskado nog een ingekaderd uittreksel uit die grondwet op de dag dat ze uw stroom afsluiten.
Dat lijkt me een mooie tegemoetkoming.
Wat een lulkoek, zoveel weet gij ervan: niks, want niemand mag volledig afgesloten worden van basisbehoeften, daarvoor hebben ze oa de budgetmeter ingevoerd.

Bovendien zijt gij degene die door je digitale brol individueel afgesloten kunt worden, niet ik, want voor mijn analoge meter moeten ze de hele straat dan al platleggen.

Oops, begint het al door te dringen hoezeer je digitaal gejost zijt?
En er gaan nog heel wat onaangename verrassingen volgen, wacht maar effe, zogauw er nog wat bevkes bijkomen dan ga je een tabelletje moeten bijhouden wanneer je nog je onderbroeken mag wassen of ze zetten je op rantsoen of in het donker.
Dan kun jij een ingekaderd uittreksel met jouw burgerrechten uit de grondwet boven je bed hangen om naar te kijken want je hebt toegestemd met de toegang van big brother-staat tot je onschendbare woning door de digitale spionmeters.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden