Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2007, 12:25   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De hetze rond Karlientje Gennez blijft duren.
Zelfs in haar thuisbasisstad (thuis toch sedert enkele maanden). (zie de pers van vandaag).

Ik vrees dat het er niet goed uit ziet voor de spa-gaten.

Naar mijn (boeren)observatie zijn de spa-kiezers in twee grote delen op te delen: de echte oude arbeidersklasse en de intellektuelen (vaak zonen/dochters van arbeiders die de kans van voortgezet onderwijs kunnen/mogen grijpen hebben; ook kleinzonen/kleindochters ...).
Bijvoorbeeld het sukses van de sossen in Gent, naar mijn aanvoelen, is vooral te danken aan de intellektuele sossen die na hun studies in Gent zijn blijven plakken.

Tot die intellektuelen reken ik ook gemakkelijkheidshalve de meer geschoolde arbeiders (genre vw-vorst-arbeiders met een A1 technisch diplommeke), die kwa vermogen en inkomen niet meer de refleksen hebben van de handarbeider ...

De ruzie die er nu is, is er gekomen door enkele onhandige intellektuelen, die dachten dat de de oude gewoontes van de sp nog golden: de sossen zijn steeds een autoritaire partij geweest; er werd niet geduld dat de leiding in twijfel getrokken werd.
Andere partijen die zich "sociaal" gaan noemen (sociaal-liberaal ...en andere) zullen het linkerfront overnemen .. (toch in Vlaanderen).

Vergis ik mij ? Tell me.
kamp 2 intellectuelen ok
kamp 1 niet meer de klassieke oude arbeidersachterban (die zit bij t VB) maar wel enkele nesten achtergebleven marxistische cellen ... sterk in de strukturen ... electoraal te verwaarlozen ... maar zij kunnen de partij wel ne slag toebrengen ... ik hoop dat ze er in slagen.

zo zie ik het
Anna List is offline   Met citaat antwoorden