Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2010, 10:03   #327
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waarom zou je op de rem gaan staan?

België staat bij de toeristen bekend om zijn meertaligheid, ik ben er vast van overtuigd dat, wanneer Frans- of Engelstaligen in hun reisagentschap vragen 'kan ik in mijn taal overal terecht in België?' daar positief op antwoorden.

Ik woon in een vrij toeristische stad en ik wordt op regelmatige basis aangesproken in het Engels, Duits en Frans.

Ik heb er totaal geen probleem mee om die mensen in hun eigen taal te antwoorden, en velen vinden dat inderdaad normaal. Ze kunnen namelijk niet iedere keer stomverbaasd staan dat ze weer eens in hun eigen taal worden geholpen hé?

Meer nog, ik ben er trots op dat dit in ons land kan.

Onlangs ging ik op vakantie in gesprek met een man in het Engels, hij had me Engels horen spreken tegen een Amerikaan.

Pas na 10 minuten toen hij in het Limburgs dialect iets vroeg aan zijn vrouw beseften we dat we ook in het Vlaams verder konden
ik neem aan dat je snapt dat het onderwerp uiteindelijk nog steeds is dat veel van jullie Franstalige landgenoten het normaal vinden geen Nederlands te kennen. En dat dat zijn grenzen kent.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden