Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2017, 17:23   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Er is in Polen blijkbaar een tamelijk grote anti-kapbeweging in verband met juist dit plan om in het "oerbos" te gaan kappen.Deze mensen pikken de argumentatie niet dat dit kappen onderandere de "plaag" van een of andere "bastkever" zou helpen onder controle houden ,onderandere met de stelling dat die kever nu eenmaal deel is van het systeem en dat de natuur zichzelf wel zal regelen...

Verder vallen delen van dit woud (dat zich ook over Wit-Rusland uitstrekt) onder strikte UNESCO "world heritage" regulering,daar wordt niet aan getornd...



Kijk,het is een interne Poolse aangelegenheid en de Poolse kiezer moet maar beslissen of ze oude- of jonge bossen willen....
Want,mensen,besef heel goed dat het NIET de bedoeling is de gekapte bossen te "vervlaamsen" (volbouwen met fermettes voor de Poolse babyboom)...men wil gewoon goed hout oogsten,niet noodzakelijk voor pseudo-groene" pellets maar voor meubelhout....mischien wel te vinden straks in uw IKEA



En ondertussen,wat gaan wij Vlamingen eens doen...met ons "bos"?
Ik weet vlakbij waar ik woon wel wat rijke babyboomers" doen met "bos".(een bos dat zeker ook al wat ouderdom had,totdat het verkaveld werd)....

(denk : beetje bij beetje uitkappen zodat er meer "natuurlijk licht" in hun villa valt)

Ik heb nog niet gehoord van Poolse protesten hieromtrent
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 augustus 2017 om 17:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden