Los bericht bekijken
Oud 1 september 2017, 22:29   #26
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is allemaal veel technische uitleg.
Maar is die uitleg technisch realiseerbaar voor de douane-ploeg op de baan ?

Ik lees in een navolgend krantenbericht dat de fraude mogelijks al 20 jaar aan de gang is.
Dat weerlegt,
a) mijn vermoeden dat de douane toch de vinger aan de pols had
b) jouw technische maar tegelijk theoretische en niet in de praktijk haalbare beschouwingen.
Waarom het zo moeilijk maken?
Als je echt op huisbrandolie wil rijden, en met <10ppm zwavel, dan koop je die gewoon aan en je rijdt ermee. ( als voorbeeld: http://www.lambaerts-vanreethenergie...t-extra-energy )

Zelf nooit gedaan maar de kans op controle lijkt me uiterst klein, toch niet met een gewone personenwagen.
Ik rij al sinds 1992 met een diesel rond, in totaal zeker al 900.000km. Nog nooit een controle op de brandstof gehad.
Vanaf 2000 met een firmawagen, dan heeft het natuurlijk geen zin meer om zoiets te doen.

Tussen 1992 en 2000 heb ik wel geëxperimenteerd met zelfgemaakte biodiesel: veresterde plantaardige olie. Niet verboden, dus toegestaan.
Op labschaal lukte dat prima maar grotere hoeveelheden dan een liter of 10 heb ik nooit aangemaakt. De prijs van de goedkoopste plantaardige olie lijkt gekoppeld aan die van diesel. Het prijsverschil was nooit de moeite om op grotere schaal biodiesel te maken.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden