Los bericht bekijken
Oud 25 september 2017, 09:23   #1316
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En waar is die nieuwe Leaf te configureren en hoelang is de wachttijd?

Volgens egear.be vanaf januari 2018 te bestellen? :


Indien Leaf zou ik toch nog 6 maand extra wachten op de 60 kWh-versie, want die zou halfweg 2018 komen. De meerprijs voor die extra 20 kWh kan nu ook niet zoveel zijn, toch best goed over nadenken wat een 40 kWh na 4-5 jaar nog op de markt waard is tov een 60 kWh versie... want vanaf 2020 gaan de meeste (compacte) middenklassers vooral 60 kWh hebben.

Voor een basis model 3 moet men met 10k meer rekening houden, maar een model 3 is wel een klasse groter, en vooral krachtiger...
Ik ga een testrit doen in oktober, vanaf dan ook te bestellen. Leverbaar in januari/februari. Volgens dealer.

De 60 kWh komt in modeljaar 2019 met ook een krachtigere motor, echter hij zal ook beduidend meer kosten (40k was de eerste gok, basisprijs zonder opties).

Die 8k is me veel geld voor die paar keer per jaar dat ik verder wil rijden. Dan neem ik de auto van mijn vrouw wel, die 9 km moet pendelen.

Ik ga hem wel via voorschot en een klein maandelijks ballonkrediet kopen. Ik wil die wagen over 3 a 4 jaar kunnen teruggeven. Er zit een leasewagen in zicht + als er dan wel betaalbare 60 kWh wagens zijn kan ik overschakelen he.

En als over 3 a 4 jaar 60 kWh of meer de standaard is geworden, ga je je 40 kWh wagen moeilijk als occasie kwijtraken. Een terugkoopverplichting voor de garage vind ik dus een groot pluspunt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden