Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2017, 13:54   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jantje



Europa is net als het Amerikaanse continent geen geheel natuurlijk. Maar de levensstandaard van de gemiddelde Belg is zeker hoger dan van de gemiddelde Amerikaan.

De levensstandaard tussen Brasschaat en Liegé verschillen ook hemelsbreed. De VS is in oppervlakte en bevolkingsaantal te vergelijken met Europa, je moet dus ook daar kleinere gebieden nemen om te vergelijken

Citaat:

Nee hoor. Welke gebieden dan juist? De meeste IndiËrs zijn armer dan de gemiddelde Afrikaan. Ik ben niet vlug in shock maar de armoede die ik zag in Indië sloeg echt alles.
In India heb je inderdaad gebieden die nog armer zijn dan de gemiddelde Afrikaan, maar je gebruikt dus opnieuw gemiddelden.
En dat is dus misleidende, want ook in België heb je mensen die armer zijn dan de gemiddelde Afrikaan
Citaat:

.
ja, maar dit blijft uitzonderlijk. De meeste Vlaamse jongeren hebben geen vrienden van andere origine volgens een recente studie...

Hangt er gewoon vanaf waar je gaat kijken.

Citaat:


Ze stonden eeuwenlang op hetzelfde niveau. Een andere gelijkenis is dat het landen zijn die half Europees en half Aziatisch zijn.

Ze stonden gelijk, heel laag
Citaat:

helemaal niet door technische vooruitgang, maar door politieke beslissingen.

Bedoelde ondanks de technische vooruitgang.
Citaat:



Ik ben historicus, begin 20ste eeuw had de meerderheid in België al elektriciteit in hun huis. Belgische ingenieurs die in Rusland werkten waren onthutst over de leefomstandigheden op het Russische platteland. (studie Anne Morelli). Toen leefde de meerderheid in Rusland nog in slavernij, waren ze eigendom van de heer die hen kon verkopen of afmaken naar willekeur.
In België bestond dat ook, maar wel 1000 jaar geleden, geen 100 jaar...
Denk je dat het eind de 19de eeuw beter was in Vlaanderen, wettelijk waren de burgers geen eigendom en mochten ze niet vermoord worden, maar meer dat een wet was het niet

Citaat:



Dat klopt, maar hetzelfde geldt voor Rusland.
Ja, dankzij de koude oorlog werden er veel inspanningen gedaan.
Citaat:

Nee hoor, tot de jaren 20 was er zelfs geen vergelijk mogelijk, Rusland was straatarm. De grote meerderheid kon niet lezen of schrijven, slechts 5% had elektriciteit in huis.
En vanaf de jaren 90 evenmin, toen ging het fel bergaf en werd Rusland opnieuw een derde wereldland.

Denk je nu echt dat het in België beter was, er zijn vandaag nog steeds woningen die geen nutsvoorzieningen van de overheid hebben.

Citaat:

Welke oorlogen?
Komaan zeg, ben jij historicus?
Citaat:


De oorlogsindustrie is zeker een belangrijke economische factor, dat zal ik niet ontkennen.

Citaat:
Ik ben historicus ; Welke oorlogen?
Beide spreken elkaar toch wel een klein beetje tegen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden