Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2017, 03:34   #313
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar waarom kom jij altijd aandraven met de Romeinse tijd? Wat heeft het huidige Vlaanderen daar in godsnaam mee te maken. Ik had het overigens niet over "Vlaanderen" maar over De Nederlanden. En die bestonden in de Romeinse tijd evenmin. Maar waar niemand van de belgicisten op dit forum overheen kan is dat ons deel van De Nederlanden ooit het kernland en het economisch rijkste gedeelte was van De Nederlanden. Wat wij heden ten dage "Vlaanderen" noemen was dat welvarende en economisch uitermate belangrijk gebied. Als ik het voorbeeld gaf uit de 16e eeuw moet jij niet komen aandraven met de Romeinen.
Kunnen delegeren is bliss. Zie hieronder dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou iemand in een discussie waarin de lange termijn belangrijk is, zich 'moeten' focussen op jouw periode die je puur kiest omdat ze jouw fetisj ondersteunt ?
Het stoort je mateloos dat 'de provincie Gallia Belgica' traceerbaar is tot 2.000 jaar geleden, en dat de Belgae een realiteit waren. Tenzij je de Commentarii de bello Gallico wil negeren ?
Dat het deel van dat gebied dat wij nu kennen als vlaanderen in het door jou genoemde tijdsegment uiterst welvarend was klopt als een bus. Maar waarom zou men dat nu 500 jaar later als een soort startpunt moeten bekijken ? Dat was helemaal geen historische start.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden