Discussie: De Zijderoute
Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2012, 16:18   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het blijft verbazingwekkend dat deze "Zijderoute" al honderden jaren feitelijk niet meer functioneert.Het betekent wel dat al die volkeren die langsheen deze landroutes wonen niet kunnen profiteren van de waarlijk enorme handelsstromen die ,tamelijk recent eigenlijk,weer tussen "het Rijk van het Midden" en "het Romeinse Rijk" ontstaan zijn...Zelfs Djenghis Khan heeft de route nooit willen onderbreken(gewoon inpikken en taxeren).Hij was blijkbaar verstandiger dan al die "leiders" verspreid over Eurazie tegenwoordig..

Zo gebrekkig werd deze "Zijderoute" uiteindelijk dat het economisch veel interessanter bleek de handelswaar op schepen te gooien,en dat is nog steeds zo .
Het zijn de thalassocraten die de Zijderoute om zeep hebben geholpen. De hele politiek van VS & vazallen is er precies op gericht een terugkeer van de Zijderoute te voorkomen. (Vandaar oorlog in Irak, in Afghanistan, in Pakistan, bedreiging van Iran, destabilisatie in Syrië en Jemen, ...) De hele politiek van Moskou & Peking, verenigd in de SCO, is er precies op gericht om deze Zijderoute weer te herstellen.

D�*t is de nieuwe Koude Oorlog. En de VS & bondgenoten kunnen die niet winnen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden