Los bericht bekijken
Oud 22 december 2016, 12:21   #29
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dag Harrie

Ondertussen al jaren terug, las ik je eerste berichten.
Ik dacht dat je niet echt meende wat je zei.
Ik dacht dat je met een nieuwe (op het eerste zicht wat gekke) religie/theorie op de proppen kwam met de bedoeling wat vraagtekens te plaatsen bij de andere religies (mensen/gelovigen doen nadenken over hun soms fundamentele gedachtengoed). Provoceren om tot nadenken te komen dus.

Ik ben de link die je aangaf eens gaan volgen.

Daaruit blijkt dat je het misschien of eerder waarschijnlijk grotendeels meent (humor en zelfrelativering vertonen zich toch nog wel regelmatig waardoor het nooit 100 % overtuigend wordt met je ernst).
Ach, om constant serieus te zijn, dat is toch wel heel erg vermoeiend, dus wat humor erbij, dat kan geen kwaad.
Dat mis ik in de Oude Bijbel.

Wat de zelfspot betreft is het mij niet zo duidelijk wat je daarmee bedoelt.



dit misschien?

Citaat:

Het is behoorlijk wat tekst en ik ben er dan ook vlug doorheen gegaan.
Er zijn zaken die ik mooi vind (ongeacht of ze waar of niet zijn).
Zelf heb ik gelijkaardige gedachten gehad.
Geen microwezens, dat is helemaal jouw ding, wel de gedachte van een oneindige reeks van groot naar klein en omgekeerd.
Mooi.
Citaat:
Zo zou onze zon de kern van een atoom (ons zonnestelsel) kunnen zijn die op zijn beurt deel uitmaakt van een mega grote lucifer in een luciferdoos liggend op een tafel van een mijnheer die straks (voor ons binnen een miljard jaar een sigaar gaat opsteken – en voor hem binnen enkele seconden).
Oké, dat is een gedachte die wel meer mensen hebben.
Het verschilt met mijn atoomtheorie dat de microkosmos hoger ontwikkeld is dan de macrokosmos en dat wij pas in de toekomst macroreuzen gaan bouwen, en er aldus een constante evolutie ontstaat van microkosmos naar macrokosmos toe.
Overigens ook omgekeerd van groot naar klein.



vertaling: evolutie van groot naar klein.
1 - Melkweg.
2 - zonnestelsel.
3 - het atoom, die uit ruimteschepen bestaat.

Citaat:


Als ik wat meer tijd heb fantaseer ik ook wel graag over dat soort van dingen.
Of het fantasie of werkelijkheid is zal ik waarschijnlijk nooit te weten komen.
Fantasie of werkelijkheid?
Ik had het gevoel dat ik moest gaan wieden.
Alles waar ik (voor mezelf) geen zekerheid kon over hebben moest maar even verhuizen naar een zijspoor (misschien zelfs dood spoor?).
Nu, de zekerheid van mijn atoomtheorie zit in de logica daarvan, en dat ik er veel meer mee kan verklaren en ook veel beter is dan het krakkemikkige geval van de wetenschap en dat ik het bestaan van God daarmee kan bewijzen.
Citaat:

Er was immers werk aan de winkel.
De mensheid moest gered worden.
Geen kleine taak.
In het Engels zou men kunnen zeggen, 'a dirty job, but somebody 's got to do it'
waarom zou dat een smerig werk zijn?
Citaat:
En dus heb ik zitten wieden tot er één ding overbleef waar het voor mij onomstotelijk vaststond dat er winst mee te halen viel als ik het in de juiste richting kon helpen krijgen, mijn stokpaardje 'onze aantallen'.

Het is praktisch, tastbaar, zichtbaar, niks mysterie.

Het kan gezien worden voor wie wil kijken.

Omdat ik mijn tijd niet als oneindig aanvoel is dat dus mijn keuze geworden.
De strijd te leveren op de plaats waar er volgens mij de meeste winst kan gemaakt worden.

Misschien heb jij hetzelfde idee, maar ben jij er van overtuigd dat jouw idee/geloof over atomen/ruimteschepen/microwezens hiertoe de beste weg is?
Inderdaad.



Citaat:


Ik hoop dat er een tijd komt dat ieder mens kan beschikken over een minimum aan materiële welstand (water, voedsel, kledij, onderdak, verwarming, …) meer mag altijd natuurlijk en ook liefst nog aangevuld met enkele niet zo materiële weldaden als vrede, harmonie, liefde, vriendschap, …
Hoe we daar geraken maakt dan in wezen niet zo veel meer uit.
Dat is een wens van vele mensen en op de lange duur zal dat ook wel zo geschieden.
Citaat:
Ik heb de indruk dat het ook jouw wens is dat we daar geraken.
Als dat zo is, wens ik je alle succes in je streven hiernaartoe.
Vriendelijke groet
satiper
Dank je wel.

Maar mijn eerste wens is de waarheid van mijn atoomtheorie, want de waarheid gaat boven het goede leventje.
Kijk maar naar de westerse mens: rijk, maar is hij daardoor nu zo gelukkiger geworden?

En maatschappelijke problemen zullen er altijd zijn en zonder dat zou het leven zelfs saai worden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 december 2016 om 12:23.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden