Los bericht bekijken
Oud 22 september 2017, 06:08   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Doordat het kalifaat vrijwel ingestort is in Irak en Syrie moeten nu duizenden IS-strijders en hun "offspring" en aangehangen zich in Turkije bevinden,wachtend op een kans om ,bvb,naar het door hen tot voor kort zo verachte Europa te komen,Europa dat hen nochtans gevoed heeft (maar vergeten op te voeden).

Er is iets gebroken in die "mensenrechten" als die geldig moeten blijven voor dezen die uit eigen keuze (en wie de moeite neemt om helemaal van Molenbeek naar ergens een gat in Syrie te reizen heeft een keuze gemaakt....)geen mensenrechten ,zelfs niet voor zichzelf ,meer wilden.....behalve als ze verliezen,zoals nu...

En ja,we kunnen het niet ontkennen,het Midden-Oosten is mede zo onstabiel (er zijn nog genoeg andere draadjes met nog andere redenen) omdat Europa de bron is van duizenden en duizenden fanaten .Wat een ironie dat deze figuren de regio duizedn jaar terug in de tijd wilden zetten en nu bestreden moeten worden door regimes en met methodes die ....euh...200 jaar oud zijn....

Ja,Turkije zou veel meer hulp mogen krijgen van de EU,voor het OPRUIMEN van die wespen...,en nee,we zouden er niet populair mee worden in "mensenrechtenkringen"..

Wat de "vluchtelingen" betreft,het ziet ernaar uit dat overal "Francken" types opkomen die proberen om vigerende wetgeving zo correct mogelijk uit te voeren maar het is de EU,en haar "Frontex" die straffer zal mogen optreden.Vluchtelingen zijn nu een handeltje.We hebben er onderhand genoeg die niet eens asiel WILLEN aanvragen dan in een land van keuze...Die keuze krijgen ze minder en minder en waarschijnlijk een miljoen zitten nu in ellendige omstandigheden hun jong leven uit te zitten ergens onder een struik of in een kraakpand in het kille Europa.

Uitzetting is iets moeilijks maar is aan de orde....
En ja,ook daarvoor zullen we moeten samenwerken met alle partnerlanden en zelfs "non"-partnerlanden aan de Middellandse Zee,en nee,het zal ook geen fraai beeld geven.....

Maar wat moet,dat moet!
Dus mag ik daar uit afleiden dat Turkije een arm land geworden is en daar zelf niet kan voor instaan?

Ik blijf erbij dat ze het als een 'leuke' manier zien om zich op die manier te verrijken. Ik kan mij vergissen en het mij iets te zwartgallig voorstellen maar toch ...

Ergens hoop ik dat ik mij daar in vergis maar dat wil niet zeggen dat men de deuren maar lukraak moet gaan opengooien.

Turkije is géén EU en hoeft er ook zeker niet bij te komen want dan
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden