Los bericht bekijken
Oud 17 december 2016, 12:27   #13
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar u kan niet weten hoeveel personen er aan een stel werken in Nederland en hoeveel personen er werken aan een stel in België.
En dan moet het nog ongeveer hetzelfde stel zijn.
U zou dan juist moeten weten hoeveel personen er aan eenzelfde stel werken in Nederland en België en dan kunt u pas een vergelijking maken.
Zo kunt u ook zeggen dat uw auto in een garage vlugger hersteld word dan in een andere garage maar in de ene garage werkt er 1 persoon aan uw wagen en in de andere garage werken er 3 personen aan uw wagen.
U vergelijkt peren met appels en alle andere soorten fruit.
Neen, ik vergelijk een efficiënt bedrijf met eentje dat niet efficiënt is.

Je begrijpt kennelijk mijn vorige bericht totaal niet. Ik herhaal nogmaals: het aantal mensen dat aan dat programma werkt zou een invloed kunnen hebben op het aantal stellen waar tegelijk aan gewerkt wordt, maar zou GEEN invloed mogen hebben op de doorlooptijd.

Simpel gezegd: stel dat de NMBS inderdaad minder volk op die renovatie zet dan de NS deed (wat ik zeer sterk betwijfel). Stel de CW 200 man, de Nederlanders 400. Nogmaals, puur theoretisch. In een efficiënt gerund bedrijf zou dat betekenen dat de CW er dan voor zorgde dat er maar tegelijk de helft van het aantal stellen binnen staat als wanneer je twee keer zoveel volk hebt.

Zeer concreet: in Mechelen staan gemiddeld 11-12 breaks tegelijk binnen om te renoveren. Bij de Nederlanders stonden er gemiddeld 8 tegelijk binnen.

De Nederlanders slaagden er dus in om hun stellen VEEL sneller te renoveren terwijl er MINDER tegelijk buiten dienst waren, en dus meer exemplaren tegelijk beschikbaar om te rijden. Dat heet efficiëntie. Wat de NMBS in Mechelen doet niet.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden