Los bericht bekijken
Oud 26 november 2007, 17:15   #141
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan creëer je wel meer bemoeizucht van overheidswege. Het doet mij te veel denken aan opvoedingskampen. Binnenkort zal de Staat je kinderen opvoeden. Of voor ieder gezin waar al eens een tik wordt gegeven een sociaal assistent. Is het dat wat we willen ? Neen, dank u wel.

Daarbij, denk maar niet dat wie al eens een mep uitdeelt ook overtuigd is van z'n ongelijk, en zich geroepen voelt tot ... "hulpverlening". Je laagdrempelheid schiet steevast naast het doel.
Het allerlaatste waar je mij van mag beschuldigen is wel dat ik 'bemoeizucht van de overheid' zou bepleiten... Absoluut uit den boze; het initiatief moet nog altijd van de ouders zelf komen. Vandaar: bespreekbaarheid en laagdrempeligheid. Informatie aan (jonge) ouders en een goeie opvolging met mogelijkheid tot begeleiding. Kind & Gezin oogst zeer gemengde reacties: gaande van mensen die klagen over 'bemoeizucht' (hoewel ge u daar héél gemakkelijk aan kunt onttrekken) tot ronduit zeer positieve reacties van ouders die hebben geleerd om de spiraal van geweld (de tikken en slagen) te doorbreken.

Ik geloof echt niet dat de 'tikkers' (in tegenstelling tot de 'meppers', die hun kinderen een goede aframmeling geven en gevaarlijk dicht op het randje van de mishandeling zitten) zo overtuigd zijn van hun grote gelijk hoor...
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden