Los bericht bekijken
Oud 26 november 2004, 21:37   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Hoe oud bent u eigenlijk?

al eens gedacht aan de 40 en 50 +ers die door omstandigheden hun job zijn verloren ?
die mensen die 20/30 jaar of meer gewerkt hebben geen steun meer geven,wat gaat ge er hier van maken ?

Dat jullie ogen niet opengaan kan ik verstaan hoor,ge wordt gemanupileerd langs alle kanten in dit landje,wetten allerhande tot ze er zelf niet meer wijs uit geraken,Vlamingen die op Vlamingen hun kap zitten,partijen die in het nieuws komen om in beeld te zijn,onzinnige voorstellen,tot zelfs ruzies binnen een en de zelfde partij,en een achterban die gewoon word meegesleept door de politieke geldwolven!
De echte problemen aanpassen kan men niet,dus moet men zich maar met iets gemakkelijker oplossingen bezighouden nietwaar!

Het beste sociale stelsel op de wereld doen verdwijnen omdat er wat proffiteurs bijzitten?
Van mij mogen ze diegenen die altijd op de werkelozen hun kap zitten ook een buitengooien,of beter nog zonder steun zetten.
Mss weten ze dan wat het is om kinderen te hebben die men niks kan geven omdat er doodgewoon niks is.
Zolang er geen systeem is dat mensen zekerheid geeft van Werk of inkomen en een systeem dat de loonkost drukt voor de ondernemers en de loonbelasting verminderd voor werknemers zullen we het met dit systeem moeten doen.
Trouwens wat geeft iemand het recht op werk en inkomen,en anderen niet?
Ik hoop dat men goed beseft dat mijn reactie sloeg op de onzin van Bhairav.
Het is niet aanvaardbaar dat van werkloosheid een beroep gemaakt wordt.
De werkloosheidssteun moet de werknemers beschermen tegen ongewilde en tijdelijke werkloosheid. Schoolverlaters die na twee jaar nog geen werk gevonden hebben beschouw ik niet als beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Ze hebben dan dringend herscholing nodig.
Zoals ik in het verleden reeds schreef pleit ik voor een maximale werkloosheidduur van 1/3 van de reeds gepresteerde arbeidsjaren. Dat betekend dat iemand die 36 jaar gewerkt heeft het tot zijn pensioen kan uitzingen. Iemand die drie jaar of minder presteerde kan dan een jaar van de werkloosheid genieten, ruim voldoende voor iemand die werkwillig is om een nieuwe job te vinden.
Met dat systeem is een jacht op werklozen helemaal niet nodig. De werkloze zal heus zelf wel zorgen dat hij werk gevonden heeft of naar het OCMW stappen.
Dat er helemaal geen werk is lijkt mij een sprookje, heel wat vacatures geraken niet ingevuld, andere worden door zwartwerkers of ingevoerde werknemers en illegalen gedaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden