Discussie: Exit Homans
Los bericht bekijken
Oud 6 april 2017, 23:14   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik lees in het krantenartikel letterlijk : "De Veiligheid van Staat stelt enkel vast dat elementen van haar rapport aanleiding geven tot conclusies die door de dienst zelf nooit werden getrokken”.

Zoals ik het artikel lees wordt hier met “conclusies” duidelijk de beleidsconclusie bedoeld van een minister.

Welnu, welke beleidsconclusies de beleidsverantwoordelijken al dan niet verbinden aan de rapporten van de staatsveiligheid is enkel en uitsluitend de taak en de verantwoordelijkheid van de politieke beleidsverantwoordelijken : daar heeft de staatsveiligheid niets (ik herhaal : niets) over te zeggen, en al zeker niet in het openbaar.

Ik herhaal derhalve : uw staatsveiligheid doet hier open en bloot aan politiek, en dat is absoluut niet haar taak, noch haar opdracht, noch haar bevoegdheid.
De belgische nationalisten trekken liever de kaart van demonen en de Turkse medestanders van dictator Erdogan in Beringen.
Je verwacht toch geen gezond verstand van hen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden