Los bericht bekijken
Oud 18 april 2010, 08:39   #53
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Auto katapulteert voetganger door raam

'Plots zag ik een man door mijn living vliegen'
zondag 18 april 2010

Gent.GENT - Een man van 29 is vrijdagavond op een trottoir in Gent opgeschept door een auto en door een raam gekatapulteerd. De bewoner van het huis, Steven Van den Spiegel (41), kon zijn ogen niet geloven: 'Plots zag ik iemand door mijn living vliegen.'

Ze kunnen het nog altijd niet vatten. Steven Van den Spiegel en zijn moeder Lydia Amant (64) uit Gent aanschouwen de ravage van wat eens de woonkamer was. Overal liggen glasscherven en brokstukken van de Chinese vazen die op de vensterbank stonden. Hier en daar zijn zelfs nog bloedvlekken te zien.

'Ik was aan het kijken naar Sterren op de Dansvloer', zegt Steven. 'Ik stond even op om achter de bar in mijn living een pintje te pakken. Plots hoorde ik een luide klap. Alsof een bom ontplofte. Ik keek op en zag een man door mijn living vliegen.'

De onfortuinlijke man was een seconde eerder aangereden door Tamara V.L. (26) uit Gent. Ze was even daarvoor met hoge snelheid de gevaarlijke rotonde aan het station Dampoort opgereden, haalde op de rotonde een wagen in en draaide de Kasteellaan in. Toen verloor ze de controle over het stuur, week uit naar rechts en reed tussen twee verkeersborden op het voetpad.

Verjaardagsfeestje

Daar wandelde net Bruno Despierre (29) uit Brussel. Hij was op weg naar een verjaardagsfeestje van een vriendin wat verderop in de straat. Door de klap werd hij door het raam van het gelijkvloerse appartement van Steven Van den Spiegel gekatapulteerd. De wagen knalde tegen de gevel en kwam wat verderop tot stilstand op het fietspad. Volgens het parket reed de vrouw 90 kilometer per uur, terwijl je op die plaats maar 50 mag rijden. Bovendien had ze gedronken. Haar rijbewijs is voor 15 dagen ingehouden.
In de Kasteellaan gebeuren wel vaker verkeersongevallen. In januari kwam op dezelfde plaats nog een jonge vrouw om het leven toen ze op het zebrapad werd opgeschept door een auto.

Steven Van den Spiegel is nog altijd onder de indruk. 'Ik hoorde die man kermen van de pijn, maar ik kon hem niet helpen. Hij was nog bij bewustzijn. Er staken glasscherven in de zijkant van zijn lichaam. Het was een verschrikkelijk gezicht. Twee voorbijgangers hebben hem naar buiten gesleept en de eerste zorgen toegediend.'

Ondertussen was Lydia Amant (64), de moeder van Steven, toegesneld na de luide klap. Ze woont achteraan het appartement. 'Het geroep van die man ging door merg en been. Hij was echt op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GG12P1RER

Hier se, las een stukje verder de gazet. Wel das de eerst die, alst aan mij lag ook direc 400€ boete kreeg, mwa maak er maar 500 van. Het afschrik effect moet hoog genoeg zijn. En stel dat dit al eerder was, dronken rijden, mocht madam direct op rijles met examen.
In Gent rije veel trams, elke 10min eentje, dus den auto kan ze wel ff misse.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden