Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2017, 11:18   #226
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Alles wat je hier schrijft, is fout.

De gekken van de DUP haalden 225.413 stemmen 28 zetels, terwijl Sin Féinn 224.245 stemmen en 27 zetels haalde. Duizend stemmen en eén zetel minder dus. En neen, Sinn Féinn is niet akkoord gegaan om een DUP-regering te gedogen. Er is nog helemaal geen akkoord tussen Sinn Féinn en DUP:
http://www.belfasttelegraph.co.uk/ne...-36239153.html

Citaat:
De gekken van de DUP haalden 225.413 stemmen 28 zetels, terwijl Sin Féinn 224.245 stemmen en 27 zetels haalde. Duizend stemmen en eén zetel minder dus. En neen, Sinn Féinn is niet akkoord gegaan om een DUP-regering te gedogen. Er is nog helemaal geen akkoord tussen Sinn Féinn en DUP:
http://www.belfasttelegraph.co.uk/ne...-36239153.html
Rekening gehouden met de door jou geciteerde bron zal het inderdaad wel zo zijn. Mijn informatie (als ik mij nog goed herinner) gaat terug tot daags na . Wellicht waren de stemresultaten toen nog onvolledig, Wat perfect verklaarbaar is door het feitelijk minieme verschil in het aantal stemmen.

Citaat:
"Modern", "dynamisch", "flexibel"... Allemaal mooie woorden waarachter armoede, ongelijkheid en uitbuiting schuilgaan. En The Economist is inderdaad een van de meeste radicale propagandakanalen van de neoliberale agenda van méér armoede, méér ongelijkheid en méér uitbuiting.

Dertig jaar neoliberalisme heeft ons geleid tot een globale crisis waar we maar niet uitgeraken. Tijd voor iets nieuws dus. Het is het neoliberalisme dat oubollig is.
Hier wil ik niet veel woorden aan verspillen. Je bent dusdanig marxistisch georiënteerd dat je het vertikt de realiteit rondom jou te zien en te aanvaarden. En die realiteit is dat het economisch in Europa, en dus ook in België, formidabel goed loopt. Kijk maar eens naar de snel dalende werkloosheid, vooral dan in Vlaanderen. Dat het in Wallonië nog steeds veel moeizamer gaat is uitgerekend toe te schrijven aan de verslaafdheid aan marxistische formules.
quercus is offline   Met citaat antwoorden