Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2006, 11:44   #121
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Paul van Vliet: Vlaanderen

Als ik weg wil zijnGa ik naar VlaanderenEven weg van Holland en Vlaanderen is dichtbijEn als ik vrij wil zijnGa ik naar VlaanderenIk voel mij zoveel lichter als ik Vlaanderen binnenrijEven weg van alle dingenDie ik thuis vaak moet verdringenNieuwe dagen nieuwe nachtenOpen voor het onverwachteIk voel mij in Vlaanderen zorgeloosIk voel mij in Vlaanderen vrijEn als ik lachen wilGa ik naar VlaanderenWant ze lachen niet zo gauw maar als ze lachen is het echtEn als ik praten wilGa ik naar VlaanderenWaar het laatste woord voorlopig nog door niemand is gezegdWaar gesprekken altijd durenTot de eerste morgenurenWaar ze eindeloos kunnen drammenWaar de ruzie op kan vlammenMaar de redetwist uiteindelijk bij het bier weer wordt beslechtEn als ik heimwee hebWil ik naar VlaanderenOmdat mijn heimwei in Vlaanderen niet of nauwelijk teltAls ik droevig voelWil ik naar VlaanderenOmdat in Vlaanderen mijn droefheid ongemerkt versmeltMet het eeuwenoud verlangenDat in Vlaanderen is blijven hangenIn de dorpen en de stedenMet een rijk maar zwaar verledenDat Brussel in zijn logboek niet of nauwelijk vermeldtIk verlang naar jouDus kom naar VlaanderenIk kan hier nog niet weg want ik heb hier nog te doenAls jij naar mij verlangtKom dan naar VlaanderenDAn laat ik het je zien: Vlaanderen nu en Vlaanderen toenDe mensen en de dingenWaar ze in Vlaanderen over zingenIk blijf hier nog wat spelenMaar wij kunnen Vlaanderen delenWant Vlaanderen komt dichterbij met ieder nieuw seizoenTekst: P. van Vliet, Muziek: L. Jasper

Ik krijg te tekst niet netjes onder elkaar, excuses daarvoor!
__________________

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 25 juli 2006 om 11:46.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden