Los bericht bekijken
Oud 17 juni 2004, 20:44   #863
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Hoe je het ook draait of keert, Brussel is de belangrijkste stad van de Benelux.

Van www.brussel.irisnet.be :

Citaat:
Brussel is niet alleen bekend als thuishaven van talrijke Europese instellingen, maar ook als zetel van talloze andere internationale instellingen.
Brussel herbergt op zijn grondgebied meer dan 120 internationale gouvernementele organisaties en circa 1.400 internationale niet-gouvernementele organisaties.

Met zijn 159 ambassades en 2.500 diplomaten is Brussel ook het op één na belangrijkste diplomatieke centrum ter wereld.
Het Gewest heeft in dat verband een aantal officiële instrumenten opgezet om zijn buitenlandse betrekkingen te beheren.

Ook talloze interprofessionele organisaties zijn gevestigd in Brussel.

In het hart van Europa, als uitvalsbasis naar de wereld, ontvangt Brussel elk jaar ongeveer 16.000 zakencolloquia. Met bijna één derde inwoners uit het buitenland of van buitenlandse afkomst, houdt het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een jarenlange traditie van wereldburgerschap in stand.
Lijst van de int. organisaties in Bxl: hier.

Hoe fantastisch ik steden als Amsterdam, Antwerpen,... ook vind, enkel als ik in Brussel aankom heb ik het gevoel in een echte grote kosmopolitische stad te zijn. Brussel verandert ook constant, er wordt volop gerenoveerd, afgebroken, bijgebouwd. Neem nu bv. de Noordwijk waar de gebouwen als paddestoelen uit de grond rijzen:

Niet meer te herkennen met 10 jaar geleden.

En daar houdt het niet bij op: nieuwe projecten te vinden op www.jaspers.be

Brussel is ook een stad van contrasten. De Noordwijk staat in schril contrast met het historische centrum.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden