Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2011, 11:11   #43
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als geen ander...

Bij het volgende put ik puur uit eigen ervaring, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. En de begrippen "Belg" en "Vlaming" zijn volkomen inwisselbaar.

- Veel Belgen zijn arrogant - veel arroganter dan Nederlanders. Het ergste is nog dat het wordt verpakt in valse bescheidenheid. Want bescheidenheid is een van de voortreffelijke eigenschappen waar de Belg zichzelf mee behept.

- Veel Belgen zijn fysiek lelijk. Toen ik in Vlaanderen woonde viel het me altijd op hoeveel lelijke mensen je op straat ziet. Zeker de vrouwen zijn in Nederland veel mooier. Veel Nederlanders roemen altijd het Vlaamse schoon. Maar dat is gebaseerd op een misvatting. Want er is zoveel lelijkheid dat een mooie vrouw in Belgie meteen een plekje voor de camera krijgt. Daarom denkt men in Nederland dat het in Vlaanderen wemelt van de mooie vrouwen.

- Veel Belgen zijn extreem wantrouwend van aard. Iemand zij ooit eens: Nederlanders vertrouwen je tot het tegendeel is bewezen, Belgen wantrouwen je tot het tegendeel is bewezen. Dat onderschrijf ik volkomen.

- En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar veel Belgen zijn ook dom. In ieder geval dommer dan de gemiddelde Nederlander. Het Vlaamse onderwijs wordt vaak geroemd, maar ik ben het daar niet mee eens. De Vlaamse scholen zijn heel erg gericht op kennisreproductie. Maar kennis is niet hetzelfde als intelligentie. Interessant is de situatie van de allochtonen te vergelijken. Die hebben namelijk een vergelijkbare startpositie. Dit schreef ik er eerder over op dit forum: "Nederlandse allochtonen komen op mij veel geemancipeerder over, en dat is vooral te danken aan het onderwijs. Vlaanderen heeft geen Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian, Abdelkader Benali, Najib Amhali, Hafid Bouazza, etc. Wel heeft Vlaanderen een Dyab Abou Jaja. Maar die kwam pas op latere leeftijd naar Belgie. Dus hij heeft geen onderwijs in Belgie genoten. In Nederland is er zelfs een Marokkaanse kok met een michelenster(restaurant Solo in Gorinchem)." Bij ABN AMRO klaagden ze na de overname door Fortis ook over de onnozelheid van de Belgen die uit Brussel naar Amsterdam werden gestuurd. Niet verwonderlijk, want in het gemiddelde Belgische bedrijf wordt verwacht dat je orders opvolgd ipv eigen gedachten ontwikkeld. Zelfs als je naar de WC wilt moet je toestemming vragen.

- Veel Belgen zijn gierig. Nederlanders zijn zuinig. Maar zuinigheid is geen ondeugd, gierigheid wel.

- Veel Belgen zijn onvriendelijk. Tot nu toe is Belgie het enige land waar ik ben geweest waar je raar wordt aangekeken als je iemand vriendelijk groet op straat. En dit is mij niet eenmaal, maar meerdere keren overkomen. Ook andere Nederlanders in Vlaanderen hebben dit ervaren. Nergens ter wereld zoveel zure gezichten als daar.
Je hebt 100% gelijk, er is geen arroganter Ras dan het Belgische Ras!!!!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden