Discussie: Onrust in Syrië
Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2012, 00:59   #956
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met andere woorden :

Als u als christen een gelovig leven zou willen kunnen leiden, dan verhuist u naar een of ander van uw bevriende islamitische dictaturen (er zijn er tientallen, uitgestrekt over miljoenen vierkante kilometers en met miljarden inwoners, keuze zat).

Ik verhuis naar het vrij, democratisch, voorspoedig en Westers Israel.
U kunt dat niet, tenzij U Joods bent.
Ik kan dat wel, hoewel ik mij absoluut niet Joods voel, maar heb er geen enkele zin in.(nu ja, na een Belgische zomer zoals deze soms wel).

Israel is noch vrij (de Nakba herdenken werd onlangs verboden, gewoon een voorbeeld), noch democratisch (de palestijnen hebben hebben geen enkel recht, ook niet deze die in Oost-Jerusalem wonen, dat nochtans officieel bij Israel hoort (volgens de israeli althans) noch echt voorspoedig (de lonen liggen een pak lager dan in België).


Uw theorie als zouden christenen in elk moslimland onderdrukt worden klopt gewoon niet. Zelfs in het zo verachte Irak van Saddam kon een christen probleemloos eerste minister worden. Ook in Egypte, SyriË, en uiteraard Libanon hebben de christenen een belangrijke positie.


Natuurlijk in door de VS gesteunde regimes zoals Saudi Arabië, Pakistan, en dergelijke is dat onmogelijk, maar dat zegt niets over de islamitische wereld op zich.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juli 2012 om 01:00.
tomm is offline