Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2016, 09:37   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wanneer ik kijk naar de tolheffing door heel Europa vraag ik mij soms af wat de meerwaarde nog is van Europa. Wat de nationale tolheffingen betreft zijn Groot-Brittannië en Nederland nog echte vrijhavens. Ook de bureaucratie is in onze beide landen is enorm toegenomen door Brussel. En daar waar in de schaarse gevallen al tolheffing is discrimineren bij ons wij niet of passen wij "speciale arithmétique" toe.

Europa is ook slecht voor het ondernemerschap en pensioenen voor de Nederlanders. In Brussel wordt onze nek omgedraaid, dus is het raar dat men in Groot-Brittannië en Nederland het nu zat is?

De arrogantie van de Brusselse autocraten roept veel weerstand op, in Nederland en Groot-Brittannië. Is toch ook logisch?

En toch vind ik Europa een heerlijke zaak. Het is toch fantastisch dat je nu met je auto kan vertrekken en zonder stoppen naar alle windrichtingen kan rijden zonder dat je moet stoppen en als het ware in je achtertuin blijft......Dat je bijvoorbeeld tot aan de Oostenrijkse Alpen kan rijden de Dolomieten en bij jezelf zeggen......dit is ook mijn thuis...dit maakt net als mijn land deel uit van Europa.
Ik voel me triest bij de gedachte dat we ons ooit weer terug zouden moeten plooien op dit lapje grond niet groter als een zakdoek......ik vind het een enge gedachte weer gevangen te moeten zitten tussen Oostende en Aarlen ( en zelfs dit vinden sommigen al te groot die zouden liever tussen Kortrijk en Hasselt blijven)
Ik vind het triest om na maximum 1 uur rijden het risico te lopen dat ik er niet in zou mogen opdat ik mijn rijbewijs ben vergeten bij manier van spreken.

Met deze wil ik absoluut niet zeggen dat Europa volmaakt is.....er is nog oneindig te verbeteren...maar laten we voortbouwen op hetgeen nu al is ....en streven naar meer samenwerking dan terug te gaan naar meer tegenwerking.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2016 om 09:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden