Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2007, 13:26   #17
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik binnen een aantal jaren echt zo oud geworden zal zijn, dat ik me niet meer zou kunnen verdedigen tegen een bendetje jonge rekels, en als ik dan zou aangepakt worden, dan zou het me wel plezieren dat de flikken dat op tijd opmerken, en dat ze op tijd komen helpen.

En als iemand onder zijn voeten krijgt omdat hij papier of andere brol op de grond gooit, dan vind ik dat maar terecht. Hoeveel kostte dat daar weer in Leuven om kauwgommen van de voetpaden te schrapen?
Wie geen respekt heeft voor de gemeenschap, moet ook geen respekt verwachten van die gemeenschap.
Het probleem is wel dat er dan genoeg flikken moeten zijn om zowel de camera's te bemannen als om op te treden. Anders heeft het weinig zin.

We kunnen inderdaad het volgende proberen zoals men nu reeds in bepaalde wijken in Engeland toepast. Men laat particulieren in eigen beheer hun hele gevel vol camera's hangen waarmee ze hun hele straat kunnen bespioneren. Uiteraard enkel voor de goede zaak. Ongezonde nieuwsgierigheid is geen beletsel voor mensen die niets te verbergen hebben.

Citaat:
Trouwens, wie moet nu schrik hebben van inbreuken op zijn privacy: de kaloten die schrik hebben dat het zou uitkomen dat ze hun vrouw bedriegen (al dan niet met homoseksuele relatie), pastoors die graag kinderen aaien en mensen met veel zwart geld.
Ik ben geen kaloot, geen pastoor en geen zwart geld-bezitter ...
Als je dan niet tot een van die categorieën behoort, kun je misschien ineens een onderhuidse GPS-chip laten inbrengen, rechtstreeks gelinkt aan een of ander localisatietesysteem dat bij de federale politie kan geïnstalleerd worden.
__________________
'T

Laatst gewijzigd door Morduk : 5 maart 2007 om 13:28.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden