Los bericht bekijken
Oud 18 december 2008, 19:56   #26
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat jij eufemistisch "het kiessysteem" noemt, is eigenlijk gewoon "België", niet? Of denk je echt dat een nationale kieskring het geval-Leterme had kunnen voorkomen?
Yup. Ik geloof in een nationale kieskring voor federale verkiezingen. Ik kan daarbij natuurlijk niet met 100% zekerheid verkondigen dat daarmee alles verholpen is, maar het zou een stap in een betere richting kunnen zijn. Naast 't splitsen van België natuurlijk. Ik 'hou' wel van België. Ik werk in een tweetalig bedrijf, wij maken tweetalige producten, ik denk dus wel dat ik redenen heb om aan België vast te houden. Ook 't splitsen van België staat gelijk aan 't invoeren van een nationale kieskring.

Citaat:
Afgezien daarvan: als het juist zou zijn wat zegt, dan had Leterme dit toch kunnen voorzien en of veilig op het Martelarenplein blijven zitten, of met een heel ander programma naar de kiezer gaan in 2007?
Ambitie, liefde en hoop maken blind. Hij is ook maar een mens. En het getal 800.000 geeft je vleugels (van was).

Citaat:
Overeind blijft dus imho dat hij dit zichzelf aangedaan heeft. Ik wil er aan toevoegen dat het lot van dhr. Leterme voor mij totaal onbelangrijk is: het is de enorme schade die hij aangericht heeft door van alle walletjes te willen eten, die mij bekommert.
Och ja, inderdaad, omwille van 't politicus willen zijn. Maar 't is niet enkel hij die schade aanricht. Zij die 't onderhandelen weigeren richten evenzeer veel schade aan. Leterme weghalen staat niet gelijk aan 't weghalen van de problemen. Gooi Peters op dezelfde positie en hij gaat ook af. Voor Reynders 't zelfde. En 't probleem is heel simpel: Federale ministers met bekrompen regionale reflexen.

Ik wil er aan toevoegen dat het lot van dhr. Leterme voor mij totaal onbelangrijk is. De tactiek van 'het manipuleren van bewijzen', dat vind ik erg. Ik bedoel: Het bewust pat zetten van het Federale om dan (met nog restjes wc papier in de mondhoeken) te schreeuwen van: Zie je wel dat er Federaal in België niks meer werkt!

Maar, je mag 't em hebben als zondebok.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 18 december 2008 om 19:57.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden