Los bericht bekijken
Oud 19 december 2008, 10:32   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Zoeteke, ik ben geen Belgicist. België moet kunnen met een sterk Vlaanderen. En als wij als mensen, Walen en Vlamingen, als burgers, als Belgen .... niet meer met mekaar kunnen opschieten, ja dan moeten we maar uit mekaar gaan.

Er zijn echter geen tekens in die richting, en dat ondanks alle provocaties. Alle stereotypen vallen weg wanneer je 'face 2 face' geconfronteerd wordt met een Waal (in de veronderstelling dat je Vlaming bent).

De particratie wil ons anders doen geloven. Dat klopt. Waarbij het voor mij absolute onduidelijk is met welke motieven ze dat doen. Met het motief van 'een beter bestuur', het motief van 'zekerder en beter betaalde zitjes' of mischien zelfs 'het VB zonder munitie zetten'.

Heel dat gedoe vandaag is één grote cirkel redenering. Dat particratie zegt dat België niet meer werkt. En om dat te bewijzen doen ze België expliciet niet meer werken. En daaruit putten ze dan de kracht om te zeggen dat België niet meer werkt.

Dat ze eerst maar eens bewijzen dat ze België aankunnen vooralleer ze met hun 'tengels' d'alleenheersers spelen op Vlaams grondgebied.

Daarbij, ik heb alsnog geen enkel argument tot opsplitsen van België gehoord dat niet terug te leiden is tot 't falen van de particratie.
mijn argument voor het splitsen van België is het de aanhoudende wil van Franstaligen in ons land om Vlaanderen te verfransen. Bewijzen hiervan zijn de wil om Brussel uit te breiden en om zelfs geheel Vlaams-Brabant tweetalig (lees Franstalig) te maken.

het moment dat ze dat laten vallen, kan er gepraat worden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden