Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2014, 14:30   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
het is zeker belangrijk om argumenten te onderbouwen met proefondervindelijke experimenten.
En geen enkel van uw argumenten is dat.

uit www.usbig.net
http://www.thebigpush.net/campaign-reports.html
Het is nogal moeilijk om experimenten te doen op dat vlak, en wereldse data is altijd het samenspel van vele factoren waar je dus niet 1 kan uit vissen.

Maar ik denk dat we een misverstand hebben over wat "waardig inkomen" is. Uit uw uitleg versta ik dat je "waardig kan leven" met dat inkomen en dat er dus geen noodzakelijke incentive meer is om voor meer te werken, tenzij je extra luxe wil.

Hoeveel bedraagt dat in Belgie volgens jou ? Voor mij situeert zich dat ergens rond de 2000 Euro netto. Daaronder is het "moeilijk leven".

Trouwens, als je daaronder gaat, wordt het zinloos. Volgens
http://www.vacature.com/carriere/sal...100-euro-netto

verdient 90% al meer dan 1377 Euro netto per maand. De "neerwaartse spiraal" van U is al zonder basisinkomen rond de 1377 Euro gestopt. Het is niet nodig om mensen een basisinkomen van 1300 Euro te geven om ze 1300 Euro laten te verdienen in 90% van de gevallen.

Aangezien er nog altijd van "uitbuiting van de lage lonen" gepraat wordt, moet, om "waardig" te zijn, dat basisinkomen dus een stuk hoger liggen dan die onwaardige 1377 Euro niewaar.

Vandaar dat ik 2000 Euro voorstel.

En oeioei, nu hebben we dat 70% van de mensen minder verdient. Er toch een goeie kans dat van die 70% een flinke fractie gewoon gaat thuis blijven als je ze 2000 Euro (meer dan ze nu verdienen) in hun handen gaat stoppen.

Is 2000 Euro een soort van basisinkomen dat je in hoofde had in Belgie ?

Waarbij een flinke fractie van de 70% werknemers thuis zal blijven ?

Nog eens, als het veel minder is dan 1377 Euro, stelt het niks voor want de meeste werknemers verdienen dat al.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden