Los bericht bekijken
Oud 17 april 2017, 16:44   #134
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Goh, zou het kunnen dat een mens complex in elkaar zit? Zou het kunnen dat de meeste mensen niet überconsequent een bepaalde politieke lijn volgen of ideologie aanhangen?

Wat in elk geval duidelijk is, is dat je geen christen moet zijn om tegen abortus te zijn.
En tegen euthanasie en voor kerken en voor de christelijke tradities enz...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Hangt er vanaf wat je als ''katholieken'' beschouwt. Zogenaamde ''cultuurkatholieken'' beschouw ik helemaal niet als christenen. Een christen gelooft in God en rekent op God, anders is het geen christen. Dus, nee wat mij betreft rekenen moslims niet eerder op God dan christenen.
Is het niet zo dat uw god de mens vrije wil gegeven heeft en daarmee ook de verantwoordelijkheid om zelf zijn maatschappelijke problemen op te lossen? Ik vraag het maar, ik zou kunnen vragen indien het aan jou is om te bepalen indien iemand een christen is of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Heel ver gezocht. Klinkt als een complottheorie.

Is het werkelijk zo dat dat overdreven anti-katholicisme nog altijd meer vertegenwoordigd is bij zogezegde linkse partijen? Lijkt mij ondertussen, anno 2017, wel een algemeen verschijnsel (en dan vooral bij oudere mensen = 40'ers, 50'ers ..)
Geen complottheorie, gewoon een kwestie van de waarheid op een zodanige manier voor te stellen dat het eigen standpunt bevestigd wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Heb je ondertussen al enig bewijs gevonden dat het VB of N-VA over een significante katholieke achterban beschikt?
[/quote]
Neen, maar ik heb ook nog geen bewijs gezien van het tegendeel. Ik zie alleen de daden en deze stroken met mijn perceptie.

Laatst gewijzigd door JimmyB : 17 april 2017 om 16:44.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden