Los bericht bekijken
Oud 9 november 2017, 17:43   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
98 gr/km CO2 in 2020, bijna 100 euro boete per gr die er over zit, per wagen.
15 % lager in 2025
30 % lager in 2030

Inclusief meting via nieuwe meetcyclus (waarin zo goed als geen enkele huidige wagen onder de 100 gr duikt) zie ik hierin wel potentieel om hybrides met een stevige batterij goed te pushen.

Louter verbrandingsmotor is niet voldoende om richting de 60 gr/km te gaan.
En zo gaan de pure verbrandingsmotoren langzaam maar zeker verminderen in de showrooms. Tegen 2030 zal men ze al moeten zoeken in een hoekje...

Ik was gisteren nog in een VW/Skoda showroom omdat ik een uurtje moest wachten op de wagen. Wat me opviel tov vroeger: de dieselversies hebben plaats gemaakt voor de benzine en benzine-hybride-versies, waar voor de dieselgate hoogstens 2 op 10 benzines of deel-electrisch alternatief waren, moet men nu al wat rondkijken voor een diesel te vinden.

De Skoda-dealer vertelde ook dat de wachttijden voor bepaalde benzine-modellen, zeker met DSG-automaat, zeer lang geworden waren tot meer dan 1 jaar, hij heeft alvast problemen en extra kosten als hij een oude wagen terugneemt, soms wordt de levertermijn nog eens extra verschoven. Diesels zijn daarentegen binnen de 5 weken leverbaar...

De langere levertijden zijn omdat alle autoproducenten hun productielijnen moeten omstellen naar veel meer benzines tov diesels, waar het vroeger andersom was, ook de hybrides en electrische wagens vergen een verandering van de productieband. Ook de leveranciers van bepaalde typische onderdelen zorgen voor de nodige vertragingen bij de productie. Splinternieuwe modellen lopen daardoor ook x-maanden extra vertraging op, staat natuurlijk nergens in de gewone krant.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2017 om 17:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden